معتادان گمنام منطقه یک ایران 

یوهپ هستم یک معتاد در حال بهبودی

یوهپ

یوهپ هستم یک معتاد در حال بهبودی

یوهپ هستم یک معتاد در حال بهبودی : «یوهپ» فرد ناشناخته ای نیست. دست کم برای همه ما که روزگاری درگیر مصرف موادمخدر بودیم و حالا از بیماری اعتیاد رنج می‌بریم. اشتباه نکنید «یوهپ» یک فرد خارجی نیست. نامش برگرفته از ابتدای عبارت همین مجله ای است که به تازگی برای کمک به معتادان در منطقه یک ایران منتشر می شود. نام او خلاصه‌ای است از «یک وعده هزاران پاداش» که به اختصار نامش را
« یوهپ» گذاشتیم.
یوهپ را می‌شناسیم. سالها عطش مصرف مواد مخدر داشته. روزگاری همچون سایر معتادان سراسر دنیا، همه چیز زندگی‌اش خلاصه شده بود در اینکه؛ «زندگی کند تا مصرف کند و مصرف کند تا زندگی کند». این چرخه بی‌پایان زندگی او بود. تا اینکه یک روز و یک جا متوقف شد. او با انجمنی آشنا شد که اصولی دوازده‌قدمی را به یوهپ پیشنهاد ‌کرد. از آن روز زندگی برایش رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. حالا تغییر کرده است. اما به خوبی می‌دانیم که او برای روبه‌رو شدن با زندگی «آنطور که واقعا وجود دارد»، و نه آنطور که «در تصورش است یا آن را خیال می‌کند» نیاز به تغییرات بیشتری دارد.
هر شماره با داستان هایش بیشتر آشنا خواهیم شد. او جزئی از وجود ماست و مجله وعده می‌خواهد او را بیشتر بشناسیم. در عین حال که می‌گوییم یوهپ برای ما فردی ناشناخته نیست، اما تاکید می‌کنیم که « یوهپ» شخص خاصی نیست. نه به این معنا که قصد داریم گمنامی او را حفظ کنیم. به طور خلاصه یوهپ نمادی است از «معتاد در حال بهبودی». برای ساختن و خلق این شخصیت حتی شما خواننده عزیز این مجله هم می‌توانید دست به کار شده و پیشنهادات خودتان را از روش ها مختلف به مجله برسانید. می‌خواهیم روز به روز با شناخت بیشتر « یوهپ» زوایای پنهان بهبودی خودمان را بیشتر بشناسیم. داستان های او نمادی است اززندگی واقعی ما. یوهپ مانند بسیاری از ما کار می‌کند. احتمالا مواقعی را به خاطر مشکلات اجتماعی و یا اشتباهات فردی به بیکاری می‌گذراند.
مانند همه ما درگیر‌ مسائل خانوادگی‌ است. در عین حال یوهپ سرشار از عشق و محبت به خانواده است. سرشار از احساسات پاکی که گاه نمی‌داند در کجا و چگونه آنها را خرج کند. یوهپ برنامه دوازده‌قدمی معتادان گمنام را دنبال می‌کند. گاه در برنامه خدمت می‌کند. گاه خودمحوری می‌کند و گاهی از همه چیز دلزده و خسته به غار تنهایی و انزوای خودش پناه می‌برد.
جایی که امروز یوهپ ایستاده، محصول تلاش خودش است. سالهای سختی بیکاری و دست زدن به هرکاری را گذرانده تا در دوران بهبودی به آرام و قراری در شغل خود رسیده است، اما کشمکش بین بیماری و بهبودی اش کم نیست. به طور خلاصه او مردی است حدود ۳۵ ساله. شاغل است. بعداز پاکی، تحصیلات نیمه‌کاره‌اش را به اتمام رسانده و در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است. نزدیک به ده سال پاکی دارد. نه چندان تند مزاج و نه چندان آرام است. گاهی بر سر کوچکترین مساله‌ای جوش می‌آورد و همه چیز را خراب می‌کند. کار که به پایان خرابی نرسیده زودتر از همه پیشیمان می‌شود و به دنبال راه برگشتی می گردد. اما در عین حال به شدت از بیماری لجبازی رنج می برد.نواقص شخصیتی‌ و همینطور خصوصیات مثبت فردی بسیاری دارد که به مرور او را بیشتر می شناسیم. در هر شماره از مجله روایتی از زندگی یوهپ را می‌خوانید. روایتی که درست مثل زندگی اکثر ماست. روایت یک معتاد در حال بهبودی.

مطلب قبلی: ماجراهای آقای یوهپ

بازگشت به صفحه اصلی نسخه مهرماه

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

6 نظر

  1. ‍پینگ بک: آخر خط من - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم-اردیبهشت 1398

  2. ‍پینگ بک: عضو دور افتاده NA - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره11-مرداد1398

  3. ‍پینگ بک: نگاهی دیگر - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره19-اردیبهشت1399

  4. ‍پینگ بک: خانواده بهبودی معتادان - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شمار21-تیرماه1399

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *