معتادان گمنام منطقه یک ایران 

هر کس در زمانی و به طریقی

در زندان پیام انجمن معتادان گمنام را گرفتم

با  سلام خدمت همه ی همدردانم
گویی اعتیادم و مسیر بهبودی که انتخاب کرده ام من را به شما و شما را به من پیوند داده و سهم بزرگی از تغییرات زندگی مرا کمک‌هایی ساخته که اعضای انجمن معتادان گمنام در آن نقش مهمی داشته اند. قلم به دست گرفتم تا مشارکتی با شما عزیزان داشته باشم و هدفم این است که بگویم پیام موثر بهبودی چگونه به من رسید و چگونه در درونم به مرور زمان ریشه دواند و مرا فرا گرفت تا به پاکی خود ادامه دهم.

پیام به من هم رسید

در زندان بودم که برای اولین بار پیام موثر بهبودی در جلسات انجمن معتادان گمنام را شنیدم، روزهای اول دستگیری ام بود و شدیداً بی حال و خمار گوشه ای افتاده بودم. معتاد دیگری هم کنارم بود، حال و روزش مثل من بود او پس از یکسال تجربه ی پاک بودن در جلسات، لغزش کرده و کارش به زندان کشیده شد او برایم از جلسه رفتن و کمک معتادان به یکدیگر، اینکه این خدمات رایگان است و پولی از معتاد دریافت نمی کنند صحبت می کرد و چقدر آن حرفها برایم تازگی داشت. خوب آن حرفها با چیزی که من می دانستم و شنیده بودم، که باید تا آخر عمرت مصرف کنی تا بمیری و ترک کردن وجود ندارد، مغایرت داشت.

پس از آزادی از زندان

به سختی یک جلسه NA پیدا کردم و با یکی از دوستانم در آنجا شرکت کردم، میترسیدم تنها بروم و یا حتی مصرف نکنم و آنجا شرکت کنم. در جلسه می نشستم و به حرفهای آنها گوش می دادم، گاهی حالم بد میشد و به خودم گیر می دادم گاهی امیدوار می شدم، گاهی به خودم می گفتم جلسه ی بعدی پاک بیا ولی نمیتوانستم، شنیدن این پیام تا اولین روزی که پاک بودن را تجربه کردم و تصمیم گرفتم که با تمام وجود پاک بمانم، چهارسال طول کشید ولی بالاخره برایم اتفاق افتاد. من باید تصمیم می گرفتم که عضو NA باشم و تسلیم بشوم و امیدوارانه پاکی خود را ادامه دهم. این کش و قوس و جنگ درونی که من تجربه می کردم که بیایم یا بروم حتی زمانیکه مواد مصرف می کردم یا خمار بودم مرا رها نمی کرد و همیشه به پاک شدن فکر میکردم. انجمن معتادان گمنام به من فرصت داد تا با تمایل خودم وارد شوم و هیچ اجباری وجود نداشت فقط خستگی و خستگی و تنهایی…

این تجربه مرا به این واداشت تا به معتادان در عذاب دیگر اجازه دهم تا خودشان تصمیم بگیرند و تمایل پیدا کنند، میدانم هر کسی به شیوه ی خودش پیام را دریافت می کند و به جلسات هدایت شده و در زمان متفاوتی به جلسات ملحق می شود و پاکی خود را اعلام می کند. ما روزهای اول پاکی خود را به روشهای متفاوتی تجربه می کنیم اما چیزی هست که ما را به هم پیوند می دهد و دریچه ای از نور و امید را بر روی ما باز می کند و آن پیام این است که درب جلسات بر روی هر معتادی که تمایل به قطع مصرف داشته باشد باز است و هر طوری که هست یا هر حالی که دارد باز هم به جلسات بازگردد، این پیام همواره و هر روز در جلسات ما تکرار می شود. جذابیت برنامه این است که با پاهای خودت بیایی، به مرور خیلی چیزها تغییر میکند و ما آدمهای بهتری خواهیم شد.
امروز بعد از سیزده سال که پاک بودن را تجربه کردم می توانم بگویم برنامه ی بهبودی NA هیچ معتادی را تنها نمی گذارد، فقط پنجره را باز بگذار تا پیام روشنایی بر قلبت بتابد.
با تشکر از خدمتگزاران عزیز
سیاوش از ورامین

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

14 نظر

    1. تحریریه

      ضمن تشکر از توجه شما خواننده گرامی

      مجله وعده، آماده دریافت مطالب ارسالی از تمامی اعضای معتادان گمنام سراسر جهان میباشد.

      راه های ارتباطی ما:

      ۰۹۱۲۹۵۷۶۶۴۸ پیام رسان واتس آپ

      تلگرام: vaadeh_ir@

      صندوق پستی:
      ۱۶۷۶۵-۱۷۵۵

      میل:
      Vaadeh@nairan1.org

      اینستاگرام:
      @vaadeh.ir

      پاسخ
  1. ‍پینگ بک: افکار معتادگونه وعده معتادان گمنام - یک وعده هزاران پاداش - شماره ششم اسفند ماه 1397

  2. ‍پینگ بک: ناخالصی در اعلام پاکی - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم- اردیبهشت1398

  3. ‍پینگ بک: خود کفایی یا خود اتکایی - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره دوازدهم-شهریور98

  4. ‍پینگ بک: بهبودی، اعتیاد و گوشی - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم-اردیبهشت1398

  5. ‍پینگ بک: تسلیم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هفتم-فروردین 1398

  6. ‍پینگ بک: فقط میخواستم پاک بشم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خردادماه 1398

  7. ‍پینگ بک: نشریه داخلی پیام مکتوب ما - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  8. ‍پینگ بک: هنوز با ما بود - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-ویژه نامه-تیرماه1398

  9. مسئول نشریات وعده

    به مشارکت گذاشتن ترس ها و مشکلات مان. ما پیامی از امید داریم که باید آن را برسانیم. این کار یک نعمت و یک الزام است. ما ممکن است با رویاهای یکدیگر ارتباط برقرار نکنیم، اما می‌توانیم با امید، انرژی و هیجان کوشش مان در دست یابی به رویاهایمان ارتباط برقرار کنیم.

    پاک زیستن

    پاسخ
  10. ‍پینگ بک: چه کسی کنارت نشسته - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره22-مردادماه1399

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *