معتادان گمنام منطقه یک ایران 

پیامی در راه Reaching Out

پیامی در راه Reaching Out

آشنایی با مجلات بهبودی در سایر مناطق دنیا

نشـریه پیامـی در راه توسـط دفتـر خدمـات جهانـی هـر سـه مــاه یکبــار منتشــر می‌شــود، ایــن فصلنامــه توســط کمیتــه زندانهــا و بیمارســتانهای انجمــن معتــادان گمنــام منتشــر میشــود و دارای بخش‌های زیــر می‌باشــد:

قســمتی از ایــن مجلــه مربــوط بــه کســانی اســت کــه در مراکــز درمانــی، بازپــروری یــا بازداشــتی بــه ســر می‌برنــد و طــی اقامت‌شــان در ایــن مراکــز، پیـام بهبـودی انجمـن را دریافـت کـرده انـد و اینکـه چطـور و چگونـه پیـام بهبـودی بـه آنهـا رسـیده و چطـور کمـک کـرده تــا پــاک بمانند.

بخشــی هــم از مجلــه مربــوط بــه اعضــای خدمتگـزار کمیتـه اسـت، تجربـه و داسـتان‌های ایـن افـراد در راســتای پیــام رســانی و خدمــت می‌باشــد.

بخشی از مجلــه هـم مربـوط بـه افـرادی اسـت کـه در مراکـز ذکـر شـده پیـام بهبـودی انجمـن را دریافـت کـرده انـد و ایـن اعضـا بعـد از بیـرون آمـدن ازایـن مراکـز بـه جلسـات انجمـن وصـل شـده‌انـد و اینکـه برنامـه دوازده قـدم معتـادان گمنـام چطـور بـه ایـن اعضـا کمـک کـرده تـا بتواننـد بـا زندگـی عـادی بـدون مـواد مخـدر کنـار بیاینـد و در مسـیر بهبـودی قـرار بگیرنـد.

اگـر مایـل بـه دریافـت نسـخه الکترونیـک ایـن مجله هسـتید میتوانیـد از سـایت دفتـر خدمـات جهانـی انجمـن معتـادان گمنـام ایـن نشـریه را یا دانلـود کنیـد، یـا بـا پـر کـردن فرمـی بصـورت مرتـب در ایمیـل خـود دریافـت کنیـد.

 

پیامی در راهی های عزیز

 بخش پیامی از داخل   ( From the inside )

اسم من بی اچ است و یک معتاد در حال بهبودی بی قرار، از سی و یکم ماه می ۲۰۱۲ پاک هستم و به خاطر جرمی که در دوران مصرفم مرتکب شدم در حال گذراندن هفت سال حبس هستم.

در بیشتر دوران زندگی ام در نیروی پلیس مشغول به کار بوده ام. و من دلیل واضحی هستم که اعتیاد تبعیض ندارد و حد و مرزی نمی‌شناسد. بیرون زندان به جلسه رفته بودم ولی می‌ترسیدم که مشارکت کنم و یا اینکه بقیه معتادان مرا بشناسند. این ترس‌ها مانع دریافت پیام شگفت انگیز بهبودی شدند.

بعد از گذراندن یک دوره سخت سم زدائی توانستم که بیشتر در مورد برنامه انجمن معتادان گمنام یاد بگیرم. رفتن به جلسات را به طور هفتگی ادامه داده ام و بیشتر از دو سال است که همچنان باز هم به شرکت در جلسات ادامه می‌دهم.پیامی از داخل Reaching Out From Inside

NA به من یاد داد که چطور دوباره زندگی کنم. زندگی در زندان یک مبارزه است ولی امروز می دانم که مجبور نیستم آنرا به تنهایی انجام بدهم. همیشه فکر می کردم که NA فقط در مورد مواد مصرف نکردن است.

اما خیلی بیشتر از آن بود که تصور می کردم. به کمک NA و نیروی برترم امکان رسیدن به هر موفقیتی را دارم. من واقعا سپاسگزار انجمن معتادان  گمنام هستم.

بی اچ, اوهایو, ایالت متحده
پیامی در راه, آوریل ۲۰۱۹ 

 

فرایند گذار از داخل به بیرون

اسم من کـِی.ام است، هشت سال در زنـدان دولتی کالیفرنیـا حبـس بــودم. از ۱۵ سالگی همیشه بـه یـه چیـزی اعتیـاد داشته ام و الان ۳۴ سالمه. دو تــا دوره حبـس داشتم و تصمیمـی بـه پـاک شـدن نداشتم تـا اینکـه بـا چنـد محکومیـت بـه خاطـر خـوراک دادن بـه اعتیـادم بـه حبـس ابـد محکـوم شـدم. زندگـی پشـت دیوارهـا خیلـی چالـش برانگیـز است، امـا بــا وجــود همـه آنهـا، یـک بهبــودی مستحکم پیـدا کــرده و ساختم.

خیلـی قبـل از اینکـه مـورد عفـو قـرار بگیـرم آمـاده سازی زمینـه هـای فراینـد انتقالـم از داخـل بـه بیـرون را آغـاز کـردم. پـاک مانـدم، در جلسـات هفتگی داخــل زنــدان شــرکت کــردم، بــا راهنمایــم در ارتبــاط بـودم، لیسـت شـکرگزاری داشـتم، و بـا صداقـت همـه تلاشــم را کـردم کــه عضـوی مثبـت در اجتمـاع پشـت دیوارهــا باشــم.

حــدود دو هفتــه پیــش آزاد شــدم، و انتخــاب کــرده‌ام کــه دنبالــه روی پیشــنهادات اعضایــی باشــم کــه ایـن راه را قبـل از مـن طـی کـرده انـد. بـه جلسـه مـی روم حتـی زمانـی کـه برایـم بسـیار ناراحـت کننــده اســت، چونکــه در جمــع هــای شــلوغ قرارگرفتــن عصبــی ام مــی کنــد.

در جلســات بــاز و صادقانـه در مـورد تجربـه‌ام مشـارکت مـی کنـم. بـه نیــروی برتــرم اعتمــاد دارم کــه بهتریــن راه را بــه مـن نشـان مـی دهـد. صبـح وقتـی از خـواب بیـدار مـی شـوم دعـای قـدم سـه و فقـط بـرای امـروز را مـی خوانـم. بیشـتر از هـر چیـز مـی دانـم تـا وقتی کــه مصــرف نکنــم و درخواســت کمــک کــرده و در ارتبـاط بـا دیگـر اعضـای بهبـودی باشـم، و ارتبـاط آگاهانــه ام را بــا نیــروی برتــرم حفــظ کنــم، امــروز را ســپری خواهــم کــرد. نــه تنهــا ســپری خواهــم کــرد بلکــه آنــرا زندگــی خواهــم کــرد.

بــه عنــوان یـک معتـاد

لـذت طلبـی را دوسـت دارم، امـا یکـی از چیزهایـی کـه مـی توانـم در مـورد فراینـد انتقـال بــه دنیــای آزاد بگویــم ایــن اســت کــه »لازم اســت تمایــل داشــته باشــم تــا مدتــی احســاس خیلــی خوشـایندی نداشـته باشـم« نـا خوشـایندی کـه بـا زندگــی کــردن بــا شــرایط واقعــی زندگــی همــراه اســت. در مــورد شــرایط ســخت مــادی و فیزیکــی کــه در شــروع مجــدد زندگــی اســت صحبــت نمــی کنــم. منظــورم ناراحتــی درونــی اســت کــه دارم و همیشــه خواســته ام بــا مصــرف مــواد ازش فــرار کنـم و حسـش نکنـم.

لحظـات اضطـراب، افسـردگی و احســاس اینکــه وصلــه ناجــوری‌ام. در حبــس کــه بــودم نیــروی برتــرم نشــانم داد کــه راهــی هســت کــه اینطــوری نباشــم. راهــش ایــن اســت کــه در دنیـای بیـرون هـم، صداقـت روشن بینـی و تمایلـم را حفـظ کنـم. نیـروی برتـرم نشـانم مـی دهـد کـه -لحظــه بــه لحظــه و گام بــه گام، روز بــه روز فقـط بــرای امروز-فرصـت تــازه ای در زندگـی دارم، آن هــم پاکـی ســت.

چیـز دیگـری کـه در مـورد فراینـد انتقـال از داخـل بــه بیــرون برایــم خیلــی عجیــب و غریــب اســت و گیجــم مــی کنــد، فــنآوری و تکنولــوژی هــای جدیـد، رسـانه هـای اجتماعـی و میـزان زیـاد حـق انتخابهــا و گزینــه هــا بــرای همــه چیــز اســت.

بـه عنـوان یـک معتـاد مـن سـریعا دنبـال رسـیدن بــه لــذت و خوشــی در بیــرون خــودم هســتم و بــا ایــن اوضاعـی کــه امــروز در دنیـا هسـت، راه هــای بیشــماری بــرای انجــام آن وجــود دارد و هشــیاری ضــروری و کلیــدی اســت. مــن مقایســه دقیقــی در مــورد اینکــه دنیــا چقــدر تغییــر کــرده اســت را نـدارم و ایـن پیشـنهاد را بـه کار مـی گیـرم کـه –آن را آهسـته و سـاده نگـه داریـد. وقتـی بـا تغییـرات دنیــای جدیــد روبــه رو مــی شــوم لازم اســت کــه اصــل روحانــی فروتنــی را بــه کار گیــرم.

متشکرم. مـن یـک معتـاد هسـتم، و بـه یـاری نیـروی برتـرم، همراهانــم در NA و راه تــازه ام در زندگــی، امــروز انتخـاب کـرده ام کـه مصـرف نکنـم. مـن در فراینـد موفقیــت هســتم…

کی ام، کالیفرنیا، ایاالت متحده
پیامی در راه ، آپریل ۲۰۱۹
قسمت: فرایند گذار از داخل به بیرون

پیامی از بیرون Reaching Out From Outside

بخش پیامی از بیرون ( From the outside )

من یک معتاد در حال بهبودی هستم که در سال۱۹۹۲(۱۳۷۰ )در یک مرکز بازپروری با H&I آشنا شدم.

یادم می‌آید به مشارکت خانمی گوش می دادم و فکر می کردم که چه کسی کارهایی که من کرده ام را به او گفته؟

اما آنها کارهای من نبودند، داستان زندگی او بود که من در آن خودم را می دیدم، زیرا بسیاری از مواردی که او انجام داده بود من هم انجام داده بودم، هرچند تا آن لحظه فکر می کردم که فقط منم که اینطوری بوده ام.

قبل از اتمام جلسه او چند چیز را به ما پیشنهاد کرد: در همان اولین روز ترخیص به جلسه بروید، در جلسه خودتان را معرفی کنید و از دیگران شماره تماس بگیرید، حتی اگرجونتون داشت درمیرفت بازهم بروید جلسه. مطلب را بگیرید و به رفتن جلسات ادامه دهید.

من هم بعد از ترخیصم دقیقا همان کار ها را انجام دادم. تقریبا ۱۵ سالی به عنوان عضوی از H&I به همان بازپروری می رفتم، جهت ارائه پیام نجاتبخش بهبودی. با این حال چند ماه قبل از تولد ۱۷ سالگیم لغزش کردم و تقریبا هفت سال طول کشید تا دوباره به انجمن برگردم.

وقتی که به خط تلفن کمک رسانی انجمن زنگ زدم، خانمی که تماس مرا جواب داد و آمد و مرا به جلسه برد یکی از خانمهایی بود که در آن مرکز بازپروری از خودم پیام گرفته بود.

شگفت آور بود، فردی که از من پیام امید را گرفته بود حالا می توانست هدیه ای را که گرفته بود به من بدهد. سه سالی است که او راهنمای من است و من بسیار سپاسگزار و قدرشناس H&I هستم. من خدمت کردم و حالا او دارد به من خدمت می کند.
دی ال, ایاالت متحده
برگرفته شده از مجله پیامی در راه ,آپریل ۲۰۱۹

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. ‍پینگ بک: خشم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خردادماه 1398

  2. نشریات وعده

    بدنه های خدماتیِ ما به معتادانِ جامعۀ محلی مان پیام می رسانند، حتی اگر ایشان نتوانند در جلسات مان
    پیام مان را به انواع بیمارستان ها و زندانها حمل می کنند، از پناهگاه H&I حضور یابند. کمیته های
    و امداد رسانی یا اعضایی H&I های بی خانمان ها گرفته تا مراکز درمانی و مراکز تأدیبی. کمیته های
    که تمایل خدمت دراین زمینه را دارند، ممکن است دربیمارستان ها و مراکز درمانی جلسه برگزار کنند.
    ازطریق اطلاع رسانی یا روابط عمومی، برای حرفه ای ها، کارکنان زندان ها یا دکترهایی که بیمارشان
    معتاد است، معارفه برگزار می کنیم. برای اینکه معتادانِ جویای بهبودی بتوانند ما را پیدا کنند، ما
    دفترچۀ آدرس جلسات، خطوط تلفنی و وب سایت ایجاد می کنیم. برای اطمینان حاصل نمودن از اینکه
    تنها لازمۀ عضویت تمایل به قطع مصرف است، خدمات مان بطوری مداوم به مکان هایی که درآنجا به
    معتادان کمک می شود ارائه می گردند. شاید چنین کاری آسان نباشد اما آن مسئولیت ماست.
    کتاب روح سنتها

    پاسخ
  3. ‍پینگ بک: معرفی مجله BAY area - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  4. مسئول نشریات وعده

    📜فرقی نمیکند در بهبودی عضو قدیمی یا جدید باشیم،

    آزادی برای تغییر از طریق کارکرد قدمهای دوزاده گانه حاصل میشود.

    وقتی به عجز خود و غیر قابل اداره بودن زندگی خود اقرار میکنیم، این دروغ را که مجبور به تغییر نیستیم، خلع سلاح میکنیم

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *