معتادان گمنام منطقه یک ایران 

پروفایل یک معتاد

پروفایل یک معتاد

پروفایل یک معتاد : دان ای.

تاریخ پاکی: ۴/۷/۲۰۰۲

گروه خانگی: پیام بهبودی

جمله مورد علاقه: دعای آرامش

Profile of an Addict
ILS Don.A
UNCOAST MATTERS
Volume3 , Issue3

چه چیزی باعث می‌شود باز هم به جلسات برگردید؟

من از طریق مشاور خانواده‌ام به انجمن معتادان گمنام راه پیدا کرده‌ام. قبلا هرگز چیزی از NA  نشنیده بودم تا اینکه او درباره آن با من صحبت کرد. با پذیرفتن و پیروی کردن از پیشنهادات اعضا و راهنمایی هایی که در کتاب پایه و سایر نشریات NA آمده است توانسته‌ام در این انجمن دوستی باقی بمانم.

با اعتیادتان و با بهبودیتان چگونه کنار آمده‌اید؟

نکات کلیدی برای من شرکت در ۹۰ جلسه در  طی ۹۰ روز، تماس گرفتن با اعضا، مشارکت کردن آنچه که موجب ناراحتی‌ام می‌شد و تقاضای کمک و راهنمایی از دیگران بود. اما مهمتر از همه، گوش فرا دادن و باز گذاشتن دریچه ذهن به روی آن توصیه‌ها بود. گرفتن یک راهنما که بتوانم به او اعتماد کنم و احساس وصل بودن داشته باشم و تلفن کردن به او بطور مرتب، بدون نادیده گرفتن وقت او نیز موارد کلیدی بوده اند.
همچنین تا حد امکان خود را درگیر برنامه کردم. این کار نیاز به توجه بیشتری داشت چرا که من متاهلم و دو دختر بزرگ دارم که می‌بایست برای آنها هم وقت می‌گذاشتم. احساس می‌کنم باید درگیر خدمات و جلسات شد ولی در هر کاری در زندگی باید تعادل ایجاد کرد.
می‌دانم که چقدر مهم است که در متن این برنامه قرار گیریم، ولی افراط در هر چیزی ممکن است مشکلات دیگری به بار آورد. سعی می‌کنم این را به خاطر داشته باشم و با علاقه افراطی باعث بروز مشکلات تازه نشوم.
این روزها هفته‌ای سه بار به جلسه می‌روم، چندین بار در روز دعا می‌کنم و بطور منظم اوقاتی را برای مراقبه صرف می‌کنم تا به خواست و اراده خداوند گوش دهم. همچنین تا آنجا که وقتم اجازه می‌دهد به خانواده، همکاران و سایر مردم با اشتیاق خدمت می‌کنم.
من به راهنمایم زنگ می‌زنم، با او قدم کار می‌کنم و هر کاری از دستم بر می‌آید برای تازه وارد انجام می‌دهم. اکنون در حال کارکرد قدم نهم هستم. پیام من به تازه وارد این است: زندگیت بهتر می شود، تو فقط باز هم به جلسات برگرد.

خداوندا ، آرامشی عطا فرما ، تا بپذیرم آن چه را که نمی توانم تغییر دهم

شهامتی که تغییر دهم آن چه را که می توانم

و دانشی که تفاوت این دو را بدانم .دعای آرامش معتادان گمنام

برگرفته شده از کتابچه سفید معتادان گمنام مقدمه و صفحه ۱۵

این کتابچه انجمن معتادان گمنام را معرفی می کند و برای مردان و زنانی نوشته شده که مثل خود ما ، از درد به ظاهر بی درمان اعتیاد در عذاب هستند . علاجی برای اعتیاد وجود ندارد ، اما بهبودی از طریق برنامه ای با اصول ساده روحانی ، امکان پذیر است . این کتابچه ادعای جامع بودن ندارد ، فقط شامل ضروریاتی است که برای ما بر مبنای تجربه فردی و گروهی ، برای بهبودی لازم می دانیم.

معتادان گمنام از سال ۱۹۵۳ میلادی تاکنون رشد بسیار زیادی کرده است . اشخاصی که این انجمن را راه اندازی کردند و همیشه در قلب ما جای دارند ، در مورد اعتیاد و بهبودی مطالب فراوانی به ما آموخته اند . در ادامه ما آن چه را در آغاز وجود داشته است به شما ارائه می کنیم .

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *