معتادان گمنام منطقه یک ایران 

نشریه‌ای برای همه : سرمقاله ویژه نامه ۱

ویژه نامه مجلد وعده

سلام و سپاس برای پاک بودن، با شما بودن و بودن. خرسندیم که امروز با اولین ویژه‌نامه وعده در خدمت شما خوبان هستیم.

شاید در بیرون از انجمن، نشریات و مجلات زیادی را دیده باشید که دارای محصولات متنوعی هستند تا با این واسطه طیف گسترده‌تری از مخاطبان را تحت پوشش قرار دهند. مثلا مجله‌ای که برای جوانان، نوجوانان، بچه‌ها، علاقه‌مندان ورزشی و یا علاقه‌مندان مسائل سیاسی و اقتصادی دارای محصولات جداگانه‌ای است.

در داخل انجمن بین‌المللی ما نیز چنین رویکردی مورد توجه بوده و علت اصلی آن، تنوع اعضا و نیازهای متفاوت گروه‌های هدف نشریات معتادان گمنام می‌باشد. مطالب و محتویات نشریه‌ای که در اختیار افراد مصرف‌کننده در گرم‌خانه‌ها و مراکز قرار می‌گیرد، به لحاظ جذابیت می‌تواند با مطالب مورد علاقه اعضای قدیمی حاضر در جلسات، کاملا متفاوت باشد. همانطور که میانگین سن اعتیاد در دنیا بطور مرتب در حال پایین آمدن است، حضور اعضای جوان و حتی نوجوان نیز در جلسات ما افزایش یافته که علاقه‌مندی‌های این دسته نیز کاملا متفاوت است و …

محصول اصلی وعده بصورت ماهنامه و در قطع ۴۸*۲۴ سانتی متر دوبرگی به چاپ می رسد. هر چند سعی شده طیف گسترده‌ای از اعضا و مخاطبان مورد توجه قرار گیرند، اما جلب کلیه نظرات در یک نوع چاپ، قطع و محتوا، عملا غیر ممکن است و ما نیزدر فکر تهیه محصولاتی مکمل برای پوشش دادن سایر سلایق و درخواست‌ها بوده‌ایم.

گذشته از تنوعی که در مخاطبان وجود دارد، کاربردها نیز بسیار متفاوت است. در جایی ممکن است از نشریه به عنوان ابزار پیام رسانی در سطح جامعه استفاده شود و در جای دیگر جهت اطلاع رسانی به مسئولین، خانواده‌ها و … و یا ممکن است در کاربردهای داخلی به‌عنوان هدیه‌ای به تازه‌واردان یا دوستان بهبودی مورد استفاده قرار گیرد که برای هر یک از این کاربردها محصولی متفاوت نیاز است.

اما وعده ما جوان، و توان ما محدود، بوده و هست.

  از این رو تمام تلاش خود را در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بوجود آمدن یک کمیته که قابلیت تهیه و تولید محصولات چندگانه را داشته باشد، به کار بردیم. برگزاری جلسات منظم هفتگی و استقبال از حضور تمامی علاقه‌مندان و نمایندگانی از بانوان، جوانان، اعضای تحصیل‌کرده، هنرمند و حرفه‌ای‌ها باعث شد تعداد اعضای کمیته تا ۳۰ نفر افزایش یابد.

این فکر قالبی که مجله فقط در یک شکل و فرم، آنهم بصورت فصلنامه و در ابعاد و صفحات مشخص باید باشد، بیش از هر چیز دیگری مانع ابتکار عمل و توسعه هرچه بیشتر پیام از طریق نشریه داخلی بود. از سوی دیگر افزایش قیمت کاغذ در ایران و جهان که باعث توقف تولید نسخه کاغذی بسیاری از مجلات و نشریات  معروف ایران و دنیا شده، ما را بر آن داشت که از همان ابتدا به دنبال تولید و توسعه نسخه الکترونیک مجله باشیم و درضمن آن، محصول کاغذی اصلی یا همان ماهنامه را در شکل و فرمی طراحی کنیم که کمترین مقدار کاغذ و قیمت را برای بیشترین مقدار محتوا داشته باشد و تا کنون ۹ شماره از ماهنامه تقدیم شما مخاطبان عزیز، شده است.

امروز بر اساس نیاز و درخواست گروه‌های تشکیل دهنده شورای منطقه ۱ ایران اقدام به تولید محصولی دیگر نموده‌ایم. اولین ویژه‌نامه مجلد وعده که در ۲۸ صفحه و در قطع معروف به A4 تهیه شده. در این مجله بیشتر به مقالات و ترجمه‌ها و داستان‌های ارسالی نسبتا بلند و چند صفحه‌ای پرداخته شده و در عوض خبری از یوهپ، جدول، آدرس جلسات باز و چالش تصویر نیست و مخاطبان این بخش‌ها می‌توانند همچنان مطالب مورد علاقه‌شان را در ماهنامه وعده دنبال کنند. ویژه‌نامه های بعدی با محوریت موضوعاتی همچون NA   و جوانان، NA و بانوان، جوانی و لغزش و… تهیه خواهد شد که فراخوان مطالب مربوطه به مرور در شبکه‌های اجتماعی وعده منتشر خواهدشد.

اولین ویژه‌نامه مجلد یک وعده هزاران پاداش تقدیم شما خوانندگان عزیز باد. یادتان باشد که منتظر دریافت ایده‌ها و نظرات گرانقدر شما در این مورد هستیم. 

مسعود.ب

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

3 نظر

    1. vaadeh.ir

      پدرام عزیز سلام
      حتی اگر خودت هم از خودت بدت اومده باشه، ما تو رو دقیقا بخاطر آنچه که هستی دوستت داریم.
      این غلو نیست بلکه حرفی هست که فقط یک دوست هم درد میتونه درک کنه.
      همه ما درد بیماری اعتیاد رو چشیدیم و میدونیم که تو یک فرد مجرم یا گناهکار نیستی و فقط به طبیعت بیماریت عملکردی.
      امیدواریم که باز هم در جلسات حضور پیدا کنی و مسسر بهبودی رو یکبار دیگه با قدرت هر چه تمام تر طی کنی .
      اینو بدون که ما تحت هر شرایطی دوستت داریم و از دیدن دوباره تو خوشحال خواهیم شد.
      همه ما فقط برای امروز پاک هستیم و عدد پاکی اهمیت چندانی نداره.
      لطفا با ما در تماس باش
      ۰۹۱۲۹۵۷۶۶۴۸
      ۰۹۱۲۸۱۵۵۵۷۶

      پاسخ
  1. تواناشو

    خدا قوت خدمت همه خدمتگزاران برنامه دوازده قدمی معتادان گمنام. امیدواریم و دعا میکنیم همه معتادان با هر سابقه و پیشینه ای بدون هیچ محدودیتی بتوانند پیام رهایی بخش انجمن معتادان گمنام را به زبان و فرهنگ خود دریافت کنند و نشریات ما به عنوان ابزاری روحانی در خدمت این امر مهم پیام رسانی باشند.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *