معتادان گمنام منطقه یک ایران 

معرفی کمیته فرعی H&I

معرفی کمیته H&I

معرفی کمیته فرعی H&I

هدف از تشکیل کمیته H&I رساندن پیام بهبودی NA به معتادانی است که دسترسی کامل به جلسات منظم معتادان گمنام را ندارند. جلسه یا جلسات معرفی H&I قصد دارد بعضی از اصول برنامه را خیلی ساده به حاضرین معرفی نماید.
دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که اولین جلسه NA با زحمت اعضاء اولیه و دلسوز انجمن معتادان گمنام در سال ۱۳۶۹ و در مرکز بازپروری قرچک ورامین آغاز شد. پس از فراز و نشیب های فراوان و گذشت سالها جلسات انجمن رفته رفته رشد نمود و معتادان زیادی به آن پیوستند. در سال ۱۳۸۰بنا بر نیازی که در آن زمان حس گردید و در پی توسعه پیام انجمن معتادان گمنام، کمیته H&I تشکیل شد، علی رغم تلاش اولیه خدمتگزاران کمیته طی دو مرحله حضور در مرکز بازپروری قرچک ورامین موفق به پیام رسانی نشده و بار دیگر در سال ۱۳۸۲ تصمیم به ادامه فعالیت این کمیته گرفته شد. این بار نیز نقطه شروع مرکز بازپروری قرچک ورامین بود و موفق به برگزاری دو جلسه در هفته در این بازپروری گردید.
با پیشرفت روزانه انجمن معتادان گمنام، کمیته فرعی H&I شورای منطقه یک نیز مسیر پیشرفت خود را پیموده است و امروزه بصورت مستقیم و غیر مستقیم در مراکز مختلفی از قبیل اردوگاهها، مراکز سم زدایی، گرمخانه ها، سامانسراها، مراکز متادون درمانی و DIC ، بیمارستانها و مراکز روانی و هر مکانی که این کمیته احساس کند میتواند به یک معتاد کمک نماید، مشغول رساندن پیام انجمن معتادان گمنام می باشد.
در حال حاضر H&I شورای منطقه یک ایران در قالب ۶ ناحیه و ۲۳ هیات نمایندگان مشغول رساندن پیام انجمن معتادان گمنام به روشهای زیر می باشد؛
پانل های معرفی، اهداء نشریات، برگزاری جلسات در مراکز، توزیع آدرس جلسات در مراکز تجمع معتادان
مطالب فوق تاریخچه ای مختصر از چگونگی شکل گیری و فعالیت این کمیته را در اختیار شما عزیزان قرار داد، اما گاهاً در پی این اطلاعات مخاطب با سوالاتی نیز مواجه میشود از قبیل: شرایط عضویت و خدمت در این کمیته به چه صورت است؟ آیا فقط اعضاء خاصی با مقطع پاکی خاصی میتوانند در این کمیته خدمت کنند؟ آیا قبل از ورود به این کمیته نیاز به تجربه خدماتی دیگر نیز میباشد؟ و سوالاتی از این قبیل که گاهاً در مورد خدمت کردن اعضاء در این کمیته تحت هر عنوانی در ذهن مخاطب به وجود می آید.
لازم به ذکر است که ماهیت خدمت در H&I بر مبنای آموزش میباشد و هر عضوی با هر مقطع پاکی میتواند خدمت در این کمیته را تجربه کند اما قطعا برای هر کار جدیدی آموزش های خاص آن موضوع لازم و ضروری است. وقتی اعضاء بصورت مستمر در جلسات درون کمیته ای و آموزشی کمیته H&I شرکت میکنند درک روشن تری از جنبه های خدمت در این کمیته به دست می آورند و در انتقال شفاف و مستمر پیام انجمن معتادان گمنام آگاهی موثری به دست خواهند آورد. هر چقدر آگاهی اعضاء ما در راستای هدف اصلی انجمن بیشتر میشود، روحیه اتحاد و انسجام در بین اعضاء تقویت شده و روابطمان صمیمی تر و تاثیرگذارتر از گذشته
میشود.
خدمت در هر بخشی از NA هدایای روحانی خاص خودش را به ارمغان می آورد، در کمیته H&I اعضاء پیام رسان مستقیماً با معتادان در تماس هستند، چه معتادانی که در حال مصرف هستند و چه معتادانی که قطع مصرف کرده و نیازمند حضور در جلسات و شناخت بیشتر و بهتر از انجمن معتادان
گمنام هستند.
هرچقدر آگاهی ما نسبت به بیماری اعتیاد بیشتر میشود درک بهبودی برایمان راحت تر است و هرچقدر بیشتر با واقعیت اعتیاد و عواقب مصرف روبرو می شویم درک بهبودی و زندگی جدیدی که به دست آورده ایم برایمان ارزشمندتر است و این مهم در این کمیته زیاد به چشم میخورد.
یکی از بهترین احساسات, احساس مفید بودن و کارآمد بودن است و همچنین تجلی کمک یک معتاد به معتاد دیگر یکی از ارمغان های روحانی خدمت در H&I است.

بازگشت به صفحه اصلی نسخه مهرماه

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. ‍پینگ بک: پیامی در راه Reaching Out - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خرداد98

  2. ‍پینگ بک: سنت سوم روح سنتها - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خرداد 1398

  3. ‍پینگ بک: ناملایمات زندگی - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  4. ‍پینگ بک: NA فقط یک وعده میدهد - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خردادماه 1398

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *