معتادان گمنام منطقه یک ایران 

صبا هستم یک معتاد

صبا هستم یک معتاد

صبا هستم یک معتاد

لام به دوستان همدردم گذشته من هم مثل بیشتر همدردام پر از مصرف بود و درد.

شب عروسیم بـود و حسابی مـواد مصرف کرده بـودم. همسرم معتاد نبود و هیچ اطلاعی از مصرف من نداشت. همیشه توی خونه پدریم مواد در دسترسم بود ولی الان که دیگه ازدواج کرده بودم و توی خونه خودم بـودم همیشه دنبال تهیه و یواشکی مصـرف کردن بـودم.

همسـرم چنـد بـار موچمـو گرفتـه بـود و وسـایل مصرفمـو پیـدا کـرده بـود و مـن همیشـه میگفتـم کـه ایـن وسـایل بـرای اعضـای خانــواده ام اســت. ســال هــا بــه همیــن منـوال گذشـت تـا یـک زمـان دیـدم کـه دیگـه نـه شـوهری مونـده و نـه خونـه ای.

تـوی ایـن چنـد سـال خیلـی دکتـر رفتم کـه بچـه دار بشـم ولـی هـر بـار شکسـت مـی خـوردم . شـوهرم مـی خواسـت از مـن جـدا بشـه ولــی بــاز هــم منــو دوســت داشــت. از خانــواده ام کمــک خواســتم و بــا کمــک اونــا تونســتم تــرک کنــم. ولــی همســرم بــاز هــم بــه مــن اعتمــاد نداشــت و بــا هــم خیلــی مشــکل داشــتیم.

دو ســال مــواد مصــرف نکــردم ولــی بــاز هــم زندگــی آشــفته ای داشــتم، خــودم هــم از نظــر روحــی و روانــی بــه هــم ریختــه بـودم. تـا اینکـه از طریـق یـک آشـنا بـا انجمـن آشـنا شـدم. رفتـم جلسـه و بعـد از چنـد وقـت راهنمـا گرفتـم. راهنمـا بهم کمـک کـرد کـه بـه جـای دعـوا کـردن با همســرم روی خــودم و رفتــارم کار کنــم.

کــم کــم زندگیــم آروم شــد. قبــل از تولــد ســه ســالگی فهمیــدم کــه بــاردار هســتم و خــدای مهربــون بــه مــا یــک دوقلـو داده بـود. امـروز ۷ سـال اسـت کـه تـوی انجمـن هسـتم ، زندگـی آروم و پـر از عشـق را در کنـار همسـرم و دوقلوهــام دارم.
صبا از تهران

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. مسئول نشریات وعده

    وقتی دنیا با انتظارات ما سازگاری نداشته باشد اکثر اوقات این انتظارات ما هستند که نیاز به سازگاری دارند.
    فقط برای امروز

    پاسخ
  2. مسئول نشریات وعده

    زمانی که مسیولیت فرزندان مان را به عهده داریم، تمیز دادن اینکه چه چیز هایی تحت کنترل ما هست و چه چیز هایی نیست، می تواند سخت و گیج کننده باشد. نوشتن تراز نامه کمک می کند تا در یابیم به چه چیز هایی باور داریم که این باعث می شود تا بتوانیم بهتر عمل کنیم. یکی از اعضا می گفت : زمانی که فهمیدم قرار است بچه دار شوم به شدت وحشت کردم. اصلا نمی دانستم باید چکار کنم. راهنمایم از من خواست تا جواب چند سوال ساده را بنویسم که باعث شد خیلی به من کمک شود: بچه چیست ؟ نیاز های یک بچه کدام است ؟ مسئولیت های یک بچه چیست ؟ پدر یا مادر چیست ؟ مسئولیت های یک پدر یا مادر کدام است؟
    پدر یا مادر بودن شرایطی است که در آن خود محوری می تواند بیشترین لطمه را وارد سازد. داشتن یک برنامه بهبودی کمک می کند تا از خود مشغولی اجتناب کنیم، و نسبت به شروع مجدد الگوهای رفتاری قدیمی که نمی خواهیم به نسل بعدی خود منتقل کنیم، آگاه باشیم. زندگی بر اساس صداقت و درستکاری خیلی راحت شرایط را برای تغییر فراهم می سازد. ما با الگو سازی خیلی بیشتر می توانیم فرزندان مان را آموزش دهیم تا با حرف و نصیحت.
    پاک زیستن

    پاسخ
  3. ‍پینگ بک: مادر شدن در خدمت - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-ویژه نامه-تیر98

  4. مسئول نشریات وعده

    جبران خسارت به معنی تغییر است روابط ما با خانواده مان در بهبودی تغییر می کند بعضی از ما ترجیح می دهند تا فاصله خود را با خانواده حفظ کنند”  یکی از اعضا به خاطر می آورد که مجبور شد برای مدتی از خانواده اش دوری کند و می گفت اعضای خانواده ام انسان های بسیار خوبی بودند اما لازم بود من خود را بشناسم و نمیتوانستم این کار را بین خانواده خود انجام دهم” .  ” یکی دیگر از اعضا به این نتیجه رسید که دیگر نمی تواند سوء استفاده را تحمل کند و احساس می کرد دیگر می تواند از شرایط مخرب  به خانواده اش دوری کند”  ازطرف دیگر اکثر ما هرقدر بیشتر بهبود پیدا میکنیم اشتیاق داریم تا رابطه مان با خانواده خود نزدیک تر از گذشته شود و از بودن با خانواده خود لذت می بریم و این که قادر هستیم تا به عنوان یک عضو سالم و مسئول خانواده حاضر و فعال باشیم برای ما نعمت بزرگی است.  آنچه که از عضویت در انجمن می آموزیم را می توانیم در خانواده به کار گیریم.
    (پاک زیستن ص ۱۶۴)

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *