معتادان گمنام منطقه یک ایران 

سهم منصفانه من از سبد سنت هفتم “سرمقاله ششم”

سرمقاله ششم : سهم منصفانه

سلام و درود فراوان به شما خوانندگان عزيز نشريه وعده.
اکثر ما وقتيکه صحبت از سهم منصفانه مي‌شود، ياد سبد سنت هفتم مي‌افتيم. سخنان بسياري از اعضا را در پايان جلسات بهبودي راجع به سهم منصفانه‌اي که در سنت هفتم مطرح شده، شنيده‌ايم و چه بسا خودمان به عنوان سخنران در اين مورد صحبت کرده‌ايم.

يک روز که قرار بود من در اين مورد در گروه خانگي خودم صحبت کنم، به محض اينکه منشي جلسه اسم بنده را به عنوان سخنران سنت هفتم خواند؛ يکي از دوستان به مزاح گفت:” بچه ها هرچي تو جيباتون داريد بريزيد تو سبد وگرنه اين دست بردار نيست” -خنده حاضرين-

همانجا متوجه شدم که ظاهرا بيش از سهم منصفانه خودم اين خدمت را قبول کرده و بيش از سهم منصفانه نيز اعضا را به حمايت از سبد، ترغيب کرده‌ام. چراکه تهييج و تحريک اعضا به انداختن پول در سبد، اقدامي روحاني و منصفانه نيست و وظيفه من تنها تأکيد برحمايت و رعايت سهم منصفانه است.

روزها و سال‌هاي بعد، فهميدم که من در شرکت و حضور در جلسات و خدمات، در خريد و خواندن و معرفي نشريات، در رساندن پيام و خيلي موارد ديگر نيز بايستی سهم منصفانه خودم را رعايت کنم، و رعايت کردن يعني اينکه هم به قدر کافي باشم و هم بيش از حد نباشم.

گراني قيمت کاغذ در اين ماه هاي پاياني سال باعث شده که قيمت تمام شده اکثر نشريات کاغذي چند برابر شود. نشريه نوپاي وعده براي اجراي رسالت خود در جهت رساندن پيام بهبودي معتادان گمنام و انتقال تجربيات اعضا در سطح منطقه و جهان، بيش از پيش نيازمند رعايت سهم منصفانه اعضاست. براي سهم منصفانه خود، خريد يک وعده هزاران پاداش اين شماره را به ساير دوستان خود پيشنهاد مي کنيم.

مسعود.ب

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

7 نظر

  1. ‍پینگ بک: روح سنت ها - خود اتکایی - انجمن معتادان گمنام - یک وعده هزاران پاداش - اسفند 1398

  2. علی

    البته ولخرجی در دوبی هم در گرانی نشریات بی تاثیر نبود منفی بافی نمی کنم از انتونی ادموند سون بپرسید
    ولخرجی هایی که شد باعث گرانی نشریات گردید و کاغذ هم بی تاثیر نیست البته —باقی پول سبد گروه ها هم که سوخت موشک شده برای جنگ بین شورای ۱و شورای منطقه ایران–یعنی با هزینه یه معتاد بدبخت دارید باهم می جنگید هرکی میگه جنس من بهتره

    پاسخ
    1. vaadeh.ir

      البته در رابطه با هزینه کردن از پول سبد بابت مواردی که شما گفتی بایس گزارش و اطلاع دقیق از خدمتگزاران دریافت نمود. و مستند صحبت کرد، وگرنه فضای خدماتی و پیام رسانی مخدوش و مبهم می شود.

      پاسخ
  3. ‍پینگ بک: دعوت | سرمقاله بیست و دوم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  4. ‍پینگ بک: تعهدی برای ماندگاری - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-مرداد1399-شماره22

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *