معتادان گمنام منطقه یک ایران 

روح سنت ها: با آرزوی رسیدن به هدف – برداشتی از سنت پنجم

روح سنت ها: با آرزوی رسیدن به هدف

روح سنت ها: با آرزوی رسیدن به هدف ما قلب NA در حال تپیدن است… 

با برگزاری جلساتمان بطور مستمر، بی صبرانه منتظر حضور اعضای جدید در بین خود هستیم. تجربه، نیرو و امیدمان را عاشقانه در اختیار یکدیگر قرار میدهیم. با این عمل بــه تعبیری قلب انجمن معتادان گمنام در حال تپیدن خواهد بود.

در راستای پیام رسانی، گسترش و بسط این روابط ما فراتر از مرزهای داخلی رفته و عامداً وارد اجتماع میشویم.

میزان پیشروی و رشــد ما در پیام رسانی برایمان نگران کننده نیست. ما اهدافمان را توام با صبوری به طور جدی دنبال میکنیم. انگیزه ما برای حضورمان، ارائه پیام رهایی در بین کســانی اســت که با زبان و فرهنگ مختلف تمایل به رهایی از بند اعتیاد را دارند.

شوق و ذوق بسیاری به هنگام جذب اعضای بیشتر در NA وجود خواهد داشت. درکنار آن، بسیار برایم اندوهگین است که مبادا کســانی متمایل به پاکی باشند اما نام NA را نشنیده باشند و ما را نشناسند.

پیام ما ساده است

بله، بدون مواد مخدر نیز میتوان زندگی کرد. اما دغدغه من است که میزان دستیابی به پیام NA برای دیگران تا چه اندازه ساده است.

از مهمترین جنبه هایی که در معتادان گمنام سعی در حفظ آن را داریم رعایت گمنامی شخصی اعضایمان اســت. ما در کنار اهمیت دادن به گمنامی اعضا درسطح رسانه ها و اجتماع، به سهولت دسترسی دیگر اعضا به NA هم اهمیت میدهیم.

گمنامی فعالیت های ما را ســد و یا کند نمیکند. گمنامی محیطی فراهم میآورد تا هر شخصی صرف نظر از موقعیت اجتماعی در بین ما حضور پیدا کند.

در ارتباط با هدف ما و حضور در اجتماع برای پیام رسانی، آشنایی با خدمات کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی از موارد جالبی بود. کمیته ای شامل خدمتگزارانی که فعالیت آن ها در خدمات با شرایط بوجود آمده برای پیام در اجتماع تعیین میشود.

خدماتیکه نه تعطیلات ایام ســال را میشناسد و نه خســتگی ناملایمتی هایی که در مسیر پیام رسانی تجربه میکنند. ما دائماً سعی داریم قابلیت دسترسی به خود را بالا ببریم.

در اجتماع و صفحات مجــازی و اینترنتی حضور خواهیم داشت. در شهرهای مختلف در ابتدای ورود به شهر برای دوستان بهبودی مسافر ( مثلا: ایام تعطیلات نوروز) تابلوهایی را جهــت معرفی مــکان و زمــان برگزاری جلســاتمان نصب میکنیم.

ایمان دارم

که پیام ما شنیده خواهد شد. به هیچ وجه دنبال تضمین و اثبات نبــوده و تبلیغاتی را انجام نداده و غلو نمی کنیم. تجربه، نیرو و امید رهایی را بطور مستمر با دیگران درمیان میگذاریم.

ما در نوع دوستی که با هم برقرار میکنیم موفق بوده ایم. پس جاذبه ما، دوستان من را در کنار من بیشتر میکند. انتقال عشق به دیگران در برنامه ما انتقال باور بدست آمده برای داشتن زندگی دوباره اســت.

بدون هیچ کنترل و اجباری پیام عشق و امید را با عضو تازه وارد درمیان میگذاریم.

بیصبرانه به انتظار آمدن مخاطبینی که پیام ما را در نتیجه اطلاع رسانی ها دریافت می کنند، میمانیم. ایمان داریم که دراز شدن دست آنها به سمت ما نشانه این اســت که ما گفتنی ها را به آنها گفته ایم.

اشتیاق و علاقه من برای قرار گرفتن در خدمات اطلاع رســانی، هم سبب رشد انجمن میشود و هم مهارتهای ارتباطی من را ارتقاء میدهد. ما از طرق مختلف به کمک تنوعی که در سنت اول و پنچم از آن صحبت میکنیم به پیشواز آدم های مختلف میرویم.

این امر سبب شده اســت که بتوانم ترس از برقراری ارتباط با آدم های تازه و ناشناس را از بین ببرم. در زندگی شخصی برای ارتقاء جذابیت روش های خود، به دنبال چگونگی عملکردم بوده و از تبلیغ آنچه که به آن یقین ندارم دور خواهم بود.

بازگشت به صفحه اصلی نسخه فروردین ۹۸

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

7 نظر

  1. مسئول نشریات وعده

    وحدت عمل و هدف چیزی را برای ما امکان پذیر کرده است که در گذشته به هیچ وجه برای مان ممکن نبود و آن بهبودی است.
    کتاب پایه

    پاسخ
  2. ‍پینگ بک: رهایی از اسارت - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم-اردیبهشت 1398

  3. ‍پینگ بک: کتاب پایه معتادان گمنام - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره نهم-خرداد 1398

  4. ‍پینگ بک: روح سنت ها‌‌ سنت دهم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم-اردیبهشت 1398

  5. مسئول نشریات وعده

    بررسی انگیزه خود جهت مشارکت کردن و پرسیدن این سئوال از خود که: مشارکت‌مان چه کمکی به جلسه می‌کند؟ ما را راهنمایی می‌کند تا از انحراف و مسایل بحث‌برانگیز دوری کنیم. ما ممکن است لازم باشد تا درباره اتفاقات و مسایل خاصی مشارکت کنیم، ولی باید سعی کنیم که تمرکز خودرا حفظ کنیم. اکثر ما با مشارکت بدون گیر کردن در جزئیات مشکل پیدا می‌کنیم، به خصوص اگر نسبت به موضوع احساسات شدید داشته باشیم. یکی از اعضا بخاطر می‌آورد که: “یک عضو مرد بود که درباره اینکه سیاست چگونه دارد زندگیش را از بین می‌برد مشارکت می‌کرد. اما هرگز نام حزب خودرا بیان نمی‌کرد.” یکی دیگر از اعضا پیشنهاد می‌کرد که: “اگر برایم سخت باشد که درباره بهبودی مشارکت کنم، این اصولاً نشانه آن است که لازم است دوباره به سراغ کارکرد قدمها بروم.”

    کتاب اصول راهنما: روح سنت‌های ما”

    پاسخ
  6. ‍پینگ بک: گمنامی در فضای مجازی ؛ سرمقاله - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *