معتادان گمنام منطقه یک ایران 

روابط عمومی NA

انجمن معتادان گمنام

روابط عمومی یا اطلاع رسانی ؟

همانطور که می دانید کمیته اطلاع رسانی PI جز اولین کمیته هایی است که بعد از شروع فعالیت معتادان گمنام در ایران تشکیل گردیده است. در ابتدای کار خیلی از فعالیت های دیگر، مثل مراجعه به زندان ها و بیمارستانها و برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه آدرس جلسات توسط این کمیته صورت می گرفت. بعد از گسترش انجمن و تشکیل نواحی و شورای منطقه کمیته های فرعی دیگری از دل این کمیته بیرون آمده است. پس از سال ها فعالیت این کمیته، انجمن معتادان گمنام تصمیم گرفت که نام این کمیته را از اطلاع رسانی به PR یا روابط عمومی NA تغییر دهد تا بتواند ارتباط دو سویه و مستحکمی با جامعه داشته باشد.

تاریخچه :

با گذشت بیش از ۲۸ سال حضور انجمن معتادان گمنام در استان های تهران و سمنان کمیته روابط عمومی NA  شورای منطقه یک ارتباط منظم و منسجمی با تمام سازمان ها، ارگانها و همینطور نهادهای مردمی داشته و کمک نموده است بیش از ششصد گروه اقدام به برگزاری جلسات نمایند و عموم مردم و مخصوصا حرفه های فعال در حوزه اعتیاد اطلاعات دقیق و شفاف و لازم را در مورد NAداشته باشند. اطلاع رسانی به پزشکان و نصب پوستر در تمام مراکز بهداشت استان و شرکت در همایش قضات و فرماندهان نظامی و انتظامی جهت ارائه پیام انجمن و تعاملات مشترک از جمله فعالیت این کمیته در ماههای اخیر بوده است.

فعالیت‌ها و تقسیم کار:

اعضای خدمتگزار این کمیته در قالب شش ناحیه و بیش از بیست کمیته شهری، ایمان دارند که پیام برنامه ما قدرت لازم برای کمک به معتادان در عذاب را دارد و ما آماده تعامل با همه سازمانها و نهاد ها هستیم تا معتادان بتوانند پیام ما را بشنوند قطع مصرف کنند میل به مصرف را از دست بدهند و راه جدیدی برای زندگی پیدا کنند.

همانطور که می دانید کمیته اطلاع رسانی PI جز اولین کمیته هایی است که بعد از شروع فعالیت انجمن معتادان گمنام در ایران تشکیل گردیده است. در ابتدای کار فعالیت این کمیته تهیه جا و مکان برگزاری جلسات و گرد هم آیی ها بود که بعد ها برای مدتی خودش یک کمیته مستقل شد. خیلی از فعالیت های دیگر انجمن مثل مراجعه به زندان ها و بیمارستانها و برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه آدرس جلسات توسط این کمیته صورت می گرفت.

در سال های اولیه عمده فعالیت این کمیته برای اطلاع رسانی به جامعه به لحاظ تمییز دادن معتادان گمنام از مراکز سم زدایی بود که خیلی ها با هم اشتباه میگرفتند و این دو را یکی می دانستند. نزدیک دو سال طول کشید تا جامعه تا حدودی این تفاوت ها را درک کند و اثرات آن تا سالهای بعد هم وجود داشت. بعد از گسترش انجمن و تشکیل نواحی و شورای منطقه کمیته های فرعی دیگری از دل این کمیته بیرون آمدند.

منابع :

“اصل خدمت ، که لازمه به کارگیری سنت یازدهم ماست ، به تلاش و فعالیت ما بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم تا حد توان به معتادی که هنوز در رنج است ، خدمت کنیم باید فعالانه پیام خود را در شهرها ، شهرک ها و دهات انتشار دهیم . …اما به منظور جلب معتاد در حال عذاب به برنامه ، باید با جدیت تلاش کنیم برنامه ما در سطح گسترده ای شناخته شود. هرچه روابط عمومی ما گسترده تر شود، توانایی ما برای خدمتگزاری بهتر ، افزایش خواهد یافت. روابط عمومی مفهوم تازه ای برای انجمن معتادان گمنام نیست. ”

متن بالا ، برگرفته از سنت یازدهم در چگونگی عملکرد به ما یادآوری می کند که لازمه رشد NA كوشش فعالانه در ايجاد روابط قوي با جامعه مي باشد. روابط قوي با جامعه اين امكان را به معتادان بيشتري مي دهد تا فرصت تجربه رهايي از اعتياد فعال را بدست آورند. آرزوي ما ، شكوفا شدن NA در تمام جوامع و سراسر دنياست.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. تواناشو

    انمجمن معتادان گمنام در طول این سالها ارتباط دو سویه و محکمی با دنیای اطراف خود برقرار نموده است. و کمیته روابط عمومی همیشه در خط مقدم این تلاش جمعی بوده است.

    پاسخ
  2. مسئول نشریات وعده

    ما با توانایی ایجاد روابطب پایدار با جامعه اطمینان حاصل میکنیم که NA تبدیل به یک انتخاب قابل احترام ، معتبر و در دسترس معتادان برای بهبودی شده و باقی خواهد ماند.
    کتاب راهنمای روابط عمومی فصل اول

    پاسخ
  3. ‍پینگ بک: کمیته توسعه و آموزش - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-ویژه نامه-تیرماه1398

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *