معتادان گمنام منطقه یک ایران 

سرمقاله پنجم: دورهمی یا حضور در گروه خانگی

وعده پنجم: دورهمی یا حضور در گروه خانگی

سلام

امیدوارم گرمای بهبودی معتادان گمنام دراین روزهای سرد زمستانی، آنقدر گرم باشد، که هیچ معتادی حداقل در نزدیکی ما، از درد بیماری اعتیاد نمیرد، هرچند که شاید مردن بدترین و تلخ ترین عاقبت بیماری فعال اعتیاد نباشد!!!

نکته ای که در این شماره راجع به آن با شما صحبت می‌کنم، در مورد بعضی از دورهمی‌ها و نشست‌هایی ست که گاهاَ شکل و فرم یک جلسه را به خود می‌گیرد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به هر دلیلی تصمیم گرفته باشید به اتفاق دوستان بهبودی از این دورهمی‌ها داشته باشید و بعد برای مفیدتر بودن این نشست ها، موضوعاتی از قبیل ترازنامه نویسی، نشریه خوانی، مشارکت و… را به آن اضافه کرده باشید.

بنده به عنوان یک خدمتگزار، کوچکتر از آنم که در مورد کم و کیف چنین نشست‌هایی نظر داده یا قضاوت کنم ولی آنچه مسلم است اینکه، این دورهمی ها حداکثر در حد یک جلسه ی غیر رسمی NA می تواند باشد، که توسط جمعی از اعضا برگزار شده نه یک گروه NA. وقتیکه در نشریات ما از اهمیت حضور در جلسات صحبت می شود، منظور جلساتی ست که توسط یک گروه رسمی معتادان گمنام برگزار  شده و ویژگی‌های یک گروه NA نیز در راهنمای خدمات محلی ما آمده است.

شماره پنجم از ْ یک وعده هزاران پاداش ْ را به دست اعضایی که مدتی ست در جلسات نمی بینیم شان، خواهیم رساند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

8 نظر

  1. leo

    با تشکر از شما خدمتگزاران محترم که با مطالب جذابتون به جامعه معتادان خدمت میکنید و پیام پاکی و پاداش بهبودی را با توجه به تجربه اعضا منتشر میکنید
    دمتون گرم و خدا قوت

    پاسخ
  2. تواناشو

    سلام و خدا قوت
    مسلم است که بین گروه بهبودی که جلسات انجمن معتادان گمنام را برگزار می کند و جلساتی که خود اعضا برگزار می کنند تفاوت هایی وجود دارد. نظم جلسه، متکی به خود بودن گروه، بر پایه دوازده قدم و دوازده سنت بودن گروه، داشتن حد و مرز مشخص، فقط هدف اصلی سنت پنجم را دنبال کردن، چرخشی بودن اعضای خدمتگزار و برخی دیگر از اصول
    حضور منظم ما در گروه همیشگی باعث می شود اگر اعضا دنبال ما بودند بدانند ما را کجا پیدا کنند.

    پاسخ
  3. مسئول نشریات وعده

     وقتی برای مدتی پاک می مانیم و روابط بلند مدتی ایجاد می کنیم ، نوعی از امنیت که قبلا فکرش را هم نمی کردیم را تجربه خواهیم کرد. ما یکدیگر را بهتر از هر کسی می شناسیم. ما نظاره گر رشد و گذران عمر یکدیگر بوده ایم و در خطوط چهره یکدیگر می توانیم خوشی ها و مشکلاتی که با هم پشت سر گذاشته ایم را بخوانیم.
    ( پاک زیستن ص ۱۵۹) 

    پاسخ
  4. ‍پینگ بک: گروه مجازی یا جلسه مجازی ؟ - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  5. سعید معتاد

    سلام بردوستان بهبودی سعید معتاد بعلت فراموشی ونبودجلسات وحتی ندیدن دوستان بهبودی مدتی درعذاب بودم هرچقدردرمجازی گشتم نه گروه واتساب نه گروه تلگرام پیدانکردم قبلا حتی درمجازی گروهایی مجازی وجود داشت ولی متاسفانه این روزها دوستان بالا نه عشق میدن نه خدمت من خیلی ازدوستان باپاکی ١٥ .١٠وحتی خودم با٩ سال پاکی ابتدا باالکل وبعدقرص ویکماه مصرف مواد خدا روشکرامروز١٥روزپاکی دارم ولی خواهشن بیشتر به NA کمک کنید

    پاسخ
    1. vaadeh.ir

      سلام سعید عزیز
      انجمن تشکیل شده از شما و من و باقی اعضا است.
      هریک از ما می توانیم به نوبه خود کمک کننده و یاری گر باشیم.
      از اینکه پاکی و با درمبان گذاشتن تجربه ات داری به همه کمک می کنی، ممنون و سپاسگزاریم.
      برای اطلاع از زمان و نحوه شرکت در جلسات مجازی میتونی به صفحات مجازی مجله در تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنی.لینک صفحات ما پایین برگه های همین سایت موجوده.
      میتونی با ذخیره کردن شماره مجله ۰۹۱۲۹۵۷۶۶۴۸ ما رو در شبکه های اجتماعی راحت تر پیدا کنی.
      برای اطلاع از جلسات میتونی با کمیته آدرس جلسات ۰۹۱۲۸۱۵۵۵۷۶ تماس بگیری.

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *