معتادان گمنام منطقه یک ایران 

دعا برای خیرخواهی یا خودخواهی

دعا برای خیر خواهی یا دعا برای خودخواهی

دعا برای خیرخواهی یا دعا برای خودخواهی

ﺑﺎ ﺳﻼم و ﻋﺮض ﺧﺪاﻗﻮت ﺑﻪ دوﺳﺘﺎن ﺑﻬﺒﻮدی و ﯾﺎران اﻧﺠﻤﻦ ﻣﻌﺘﺎدان ﮔﻤﻨﺎم. ﻣﯿﺨﻮاﻫﻢ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ از دوران ﺗﺎرﯾﮏ و ﻧﺎاﻣﯿﺪی بسیار اﻣﺎ ﭘﺮ از ﻏﺮور و ﺧﻮدﭘﺴﻨﺪی زﻧﺪﮔﯽ در زﻣﺎن اﻋﺘﯿﺎد ﻓﻌﺎﻟﻢ را ﺑﺮاﯾﺘﺎن ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﻢ.

ﭘﺲ از ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻣﺼﺮف و اﯾﺠﺎد ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻫﺎی شدید در زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮد و ﺣﺘﯽ اﻃﺮاﻓﯿﺎن ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪم ﮐﻪ ﺑﺮادراﻧﻢ راﻫﯽ را ﺑﺮای ﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﭘﺎک و ﺑﻪ دور از ﻣﺼﺮف ﻫﺮﻧﻮع ﻣﺎده ﻣﺨﺪری ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﻧﺪ ﮐﻪ آن راه ﺣﻀﻮر ﻣﺮﺗﺐ در جلسات اﻧﺠﻤﻨﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﻌﺘﺎدان ﮔﻤﻨﺎم ﺑﻮد. از ﻫﻤﺎن اﺑﺘﺪا ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺷﻨﯿﺪن ﭘﯿﺎم‌های ﻧﺎدرست از ﻧﻮع رﻓﺘﺎر ﺑﺮﺧﯽ از دوﺳﺘﺎن ﺑﻬﺒﻮدی ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻤﺘﺮ از اﻧﮕﺸﺘﺎن ﯾﮏ دﺳﺖ ﺑﻮدﻧﺪ، ﺑﺎ ﺑﺎوری ﻣﻨﻔﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ NA ﺑﻪ ﻣﺼﺮف ﺧﻮد اداﻣﻪ می‌دادم و ﺑﺎ وﺟﻮد دﯾﺪن رﺷﺪ ﻣﻨﺎﺳﺐ درﮔﻔﺘﺎر و ﮐﺮدار ﺑﺮادرﻫﺎﯾﻢ در ﻧﻮع زﻧﺪﮔﯽ، روز ﺑﻪ روز ﺑﻪ ﻧﺎﺑﺎوری های ﺧﻮد درﺑﺎره ی ﮐﺎرﮐﺮد برنامه معتادان گمنام دامن می زدم .

ﺳﺎل‌ها ﮔﺬﺷﺖ :

و ﻣﻦ ﭘﺲ از اﻗﺮار ﺑﻪ ﻋﺠﺰ و اﻣﺘﺤﺎن ﺗﻤﺎمی راه‌های ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺮای در ﺗﺮک ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪن، ﻋﺎﺟﺰ و ﻧﺎﺗﻮان ماندم و به ﻣﻌﺘﺎدان ﮔﻤﻨﺎم آمدم اﻣﺎ ﻧﻪ ﺑﺮای ﭘﺎک ﻣﺎﻧﺪن، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ این دﻟﯿﻞ که ﺑﻪ ﺑﺮادران و اﻃﺮاﻓﯿﺎﻧﻢ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ NA  ﺑﺮای ﻣﻦ ﻫﻤﭽﻮن آﻧﻬﺎ ﮐﺎر ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﮐﺮد !!! در ﻫﻤﺎن ﺳﺎل ﺑﻮد ﮐﻪ ﯾﮑﯽ از ﺑﺮادراﻧﻢ ﺗﻮﻟﺪ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺧﻮد را ﺟﺸﻦگرﻓﺖ و ﻣﻦ ﮐﻪ ﻋﻀﻮی ﺗﺎزه وارد ﺑﻮدم در ﺟﺸﻦ او ﺣﻀﻮر پیدا کردم و ﻫﺮﮔﺰ ﺟﻤﻠﻪ ای را ﮐﻪ ﺑﺮادرم ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﯿﺎم ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺧﻮد گفت را فراموش نمی کنم، او گفت: ﻣﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺗﻼش ﮐﺮدم ﺗﺎ ﺑﺮادراﻧﻢ را در کنار خود پاک ببینم اما موفق نشدم، شروع کردم به دعا و در خواست کمک، کاری را که من به تنهایی پس از سالها از پس آن بر نیامدم خداوند برایم انجام دادَ.

وﻗﺘﯽ اﯾﻦ ﭘﯿﺎم را ﺷﻨﯿﺪم :

ﻧﺎخودآﮔﺎه اﺷﮏ از ﭼﺸﻤﺎﻧﻢ ﺟﺎری ﺷﺪ! شاید تنها به این دلیل که من سالها برای لغزش آنها دعا می کردم تا به آنها ثابت کنم که این برنامه یک دروغ است و مصرف حقیقت. زﯾﺮا همه چیز ﻣﻦ ﻣﻮادﻣﺨﺪر ﺑﻮد و نیروی برتر او ﺧﺪاوند ﺑﺨﺸﻨﺪه و ﻣﻬﺮﺑﺎن ﺑﻮد، خداوندی که قادر بود تک تک ما را به بهترین شکل کنار هم قرار دهد، آری؛ ﻣﺎ ﻫﺮ دو دﻋﺎ ﮐﺮدﯾﻢ اﻣﺎ من کجا و آنها کجا!!! اﻣﺮوز ﺑﺎ ﻫﺮﺳﺎل ﺟﺸﻦ ﭘﺎﮐﯽ ﺷﺎن ﻋﻤﺮی ﺗﺎزه و اﻣﯿﺪی ﻧﻮ ﺑﻪ ﮐﺎﻟﺒﺪ ﻣﻦ دﻣﯿﺪه ﻣﯿﺸﻮد و ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﺑﺎور می‌کنم ﮐﻪ اگر دﻋﺎ در ﻣﺴﯿﺮی ﻣﺜﺒﺖ و از ﺻﻤﯿﻢ ﻗﻠﺐ ﺑﺎﺷﺪ اتفاق می افتد، ﻣﻦ ﻧﯿﺰ اﻣﺮوز ﺑﺮای ﺗﻤﺎم دوﺳﺘﺎن ﺑﻬﺒﻮدی دﻋﺎ می‌کنم.

از خداوند برایتان شادی و شور، پاکی و آرامش طلب می کنم و دعا می کنم هر روز بیشتر از دیروز در مسیر بهبودی با انگیزه های قوی گام بردارید و پاک ماندن برایتان به عادتی تکراری و روزمره تبدیل نشود.
ﺑﺎ ﺳﭙﺎس از ﺷﻤﺎ دوﺳﺘﺎن همدرد و ﯾﺎران زﺣﻤﺘﮑﺶ و ﮔﻤﻨﺎم ﻣﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ی “وﻋﺪه”
ﺳﻬﺮاب ع از ﺗﻬﺮان

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. ‍پینگ بک: وعده - من یک تازه وارد هستم- معتادان گمنام - یک وعده هزاران پاداش - شماره ششم اسفندماه 1398

  2. مسئول نشریات وعده

    دعا حرکتی است برای کمک خواستن و ارتباط برقرار کردن و در عین حال رفتاری است براساس فروتنی و صداقت.
    پاک زیستن

    پاسخ
  3. مسئول نشریات وعده

    حالت روحانی ما، اساس اصلی بهبودی موفقیت آمیزی است که رشد نا محدودی را با خود به ارمغان می آورد.
    کتاب پایه

    پاسخ
  4. مسئول نشریات وعده

    بعضی کشمش ها ارزش مبارزه را ندارند، حتی وقتی پیروزی در آن حتمی باشد. این حالت بصیرت خوانده می شود، که از تجربه ما سرچشمه می گیرد. یاد می گیریم تا بین اصولی که لازم است بر آن ایستادگی کنیم با فکر و نظری که حاضر به رها کردنش نیستیم، تفاوت قائل شویم. قادر خواهیم بود که انتخاب کنیم چه مواقعی استقامت و چه مواقعی تسلیم شویم. هر قدر بیشتر تمرین کنیم، بهتر می توانیم تشخیص دهیم چه کاری به صلاح مان است.

    پاک زیستن

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *