معتادان گمنام منطقه یک ایران 

خانواده بهبودی معتادان

خانواده بهبودی معتادان

خانواده بهبودی معتادان | سلام خدمت همدردان عزیزم

من زندگی را آنقدر دردآور سپری می‌کردم که راهی جز مصرف به ذهنم نمی‌رسید. مصرف را به عنوان راه نجات تصور می‌کردم. خودم را از دیگران، اطرافیان و حتی عزیزانم جدا می‌دانستم. سراشیبی تند اعتیاد آنقدر برایم زود سپری شد که هیچ چیز جز مصرف برایم مهم نبود. مصرف را از ۱۳ سالگی شروع کرده بودم. مصرف را افتخار و حق خودم می‌دانستم. پدری مصرف کننده، ۳ قربانی از نزدیکان مثل عمو و پسر عمو به دست اعتیاد، هیچکدام دلیلی برای مصرف نکردن من نبود. اصلا برام مهم نبود. به چیزی عمل می‌کردم که از طریق افکارم به من دیکته می‌شد. فرزند طلاق بودن هم بهترین دلیل برای مصرفم بود.

پاک بودن را باور نداشتم.

۷ سال از بهترین روزهای عمرم درگیر مصرف بودم. زندگیم آنقدر درد آور بود که هر روز از خداوند مرگ می‌خاستم. برادرم هم درگیر مصرف بود. من به عنوان الگویی ناسالم برای او بودم. تا این که از سر استیصال از خداوندی که بارها به او ناسزا می‌گفتم، حتی گاها منکر او هم بودم، از صمیم قلب درخواست کمک کردم. صدایم را شنید. آرامشی عجیب را برای چند لحظه تجربه کردم و سریعا بیاد دوستی افتادم که اطلاع داشتم پاک است. از او درخواست کمک کردم و من را راهنمایی کرد تا قطع مصرف کنم.

خانواده بهبودی

بعد از مدتی وارد اولین جلسه شدم. ترس تمام وجودم را گرفته بود. با این حال امتحان راه جدید زندگی ارزشش را داشت. به جلسات وصل شدم و راهنما گرفتم. قدم کار کردم و یک نفر پاک در بین چندین معتاد بودم. روزهای سختی را سپری کردم. همش دعایم این بود که عزیزانم هم قطع مصرف کنند.

۱۸ ماه گذشت

با فراز و نشیبهایی که تا اون موقع اصلا تجربه‌شون نکرده بودم. چالش‌ها، دردها و خوشی‌های زیادی را سپری کردم تا این که برادرم هم تصمیم به قطع مصرف گرفت. هر چی بلد بودم و در توان داشتم برای کمک به او استفاده کردم. هر چی پاکیم بیشتر می‌شد، بیشتر عاشق انجمن و خدمت به همدردانم می‌شدم. تا جایی‌که هیچ چیز تو زندگیم به اندازه بهبودی و انجمن ارزشمند نیست. امروز که این نامه را برای شما می‌نویسم، ۳ سال و ۶ ماه پاک هستم و همچنان اعتیاد هست، بهبودی هم هست؛ امروز حق انتخاب با من است که با کدام زندگی کنم. من بهبودی را انتخاب کردم، پاک بودن ، بهترین انتخاب عمرم بود.

امروز پاک هستم و به وسیله اصول و انجمن معتادان گمنام پاک خواهم ماند. تا بتوانم به کسانی که نیازمند این مسیر و این طریق هستند کمک کنم. اعتیاد را به عنوان یک خانواده تجربه کردم و می‌خواهم بهبودی را نیز در کنار این خانواده جدید و دوست داشتنی و ارزشمند تجربه کنم. همگی شما همدردان عزیز خانواده من هستيد.

محسن هستم معتاد از همدان

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *