معتادان گمنام منطقه یک ایران 

جوانی و بهبودی : سرمقاله دهم

وعده دهم : سرمقاله

جوانی و بهبودی

ماهیت اعتیاد ما طوری است که ما را اجبارا به آخر خط یا مجموعه‌ای از آخر خط‌های خود می‌رساند. آخر خط می‌تواند هرجا که ما به آن اجازه می‌دهیم باشد.”

آرزوی ما این است که اگر شما یک معتاد هستید مانند برخی از ما نبوده قبل از اینکه همه چیز از بین برود به آخر خط خود برسید .

سلام برشما خوانندگان همیشگی وعده و شما که برای اولین بار است با ما آشنا می شوید.

ممکن است خبر پایین آمدن سن اعتیاد در سراسر دنیا به گوش شما هم خورده باشد. اگر سری به مراکز و جراید مرتبط با ترک اعتیاد بزنید متوجه می شوید که امروز انتشار پیام انجمن معتادان گمنام نیازمند برنامه ای جامع برای جذب جوانان است.

همه ما روزهای ابتدایی ورودمان به جلسات را بخاطر داریم و یادمان هست که چقدر انکار بیماری اعتیاد ما را به سمت پیدا کردن تفاوت‌ها می‌کشاند؛ اینکه اینها مواد مصرفیشان با من فرق دارد، اینها معتادان مخرب و مجرمی هستند، اینها سطح اجتماعی، تحصیلات، دارایی، سن، فرهنگ و زبان متفاوتی دارندو….

ولی درنهایت شنیدن یک مشارکت آشنا از اعضا باعث شد به درد مشترک‌مان پی ببریم و احساس تعلقی که باعث شد حس کنیم در خانه هستیم را تجربه کنیم.

جوانانی که در بیرون درب جلسلت NA از درد بیماری اعتیاد خود درحال عذابند، تشنه شنیدن تجربیات شما دوست عزیزی هستند که بهبودی و گرفتن پیام را در دوران جوانی تجربه کرده‌اید.

دهمین شماره از یک وعده هزاران پاداش تقدیم شما خوانندگان گرامی باد. یادتان باشد که همچنان به حمایت شما در رساندن پیام معتادان گمنام دل گرمیم.

مسعود.ب

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

10 نظر

  1. ‍پینگ بک: معتاد متجاهر کیست؟ - سرمقاله یازدهم - وعده -معتادان گمنام - شماره یازدهم - مرداد1398

  2. مسئول نشریات وعده

    زمانی که با اشتیاق و بی غل و غش به NA خدمت میکنیم و به دنبال پیام رسانی و ادای دین هستیم ، هم روح ما و هم انجمن از آن سود میبرد.
    روح سنت ها

    پاسخ
  3. ‍پینگ بک: ماجراهای یوهپ : بوي عيدی بوي توپ - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هفتم1398فروردین

  4. ‍پینگ بک: لغزش یک معتاد جوان - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام-شماره هشتم اردیبهشت 1398

  5. بهنام احمدی

    سلام بابت پیام های روزتان از طریق اینستگرام واقعا تشکر میکنم وبا خوشحالی تمام از نیروی برترم خواستار
    کمک به کلیه معتادان روی زمین هستم
    بهنام هستم یک معتاد در حال بهبودی

    پاسخ
  6. ‍پینگ بک: نشریه داخلی پیام مکتوب ما - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

  7. مسئول نشریات وعده

    ما معتادان جوانی را دیده ایمکه برای سالها پاک مانده اند . سوالی که اغلب پرسیده می شود این است : آنها چطور پاک مانده اند ؟ از آن جایی که بیشتر معتادان در مقابل پاک ماندن برای همیشه ، جبهه می گیرند ، ما پیشنهاد می کنیم که فقط برای امروز پاک باشید . تجربه ما نشان می دهد که با تصمیم گیری برای پاک ماندن فقط برای امروز ، یا حتی فقط برای این لحظه ، ما قدرت لازم برای کسب بهبودی را پیدا م یکنیم .

    پاسخ
  8. نشریات وعده

    آخر خط می تواند هر جا که ما به آن اجازه می دهیم ، باشد . لازم نیست که حتما در مدرسه رد شویم . همه چیزهایی که برای مان مهم است از دست بدهیم ، به زندان برویم و با در آستانه مرگ قرار بگیریم . بسیاری از ما ، قبل از اینکه تصمیم بگیریم به دنبال بهبودی باشیم ، این مراحل را تجربه کرده ایم ولی کسانی در بین ما خوش شانس تر بودند . بعضی از ما قبل از اینکه با بدتر از آنچه که تجربه کرده بودیم مواجه شویم ، از مسیری که به این آخر خط ها منتهی می شد ، جدا شدیم . همان طور که اعتیاد ما رشد میکرد ، زندگی مان به طرز فزاینده ای آشفته و غیر قابل کنترل شده بود . وضع مان به طرز فزاینده ای آشفته و غیر قابل کنترل شده بود . وضع ما در همه زمینه ها وخیم شد : در مدرسه ، سر کار و در خانه . ما برای پنهان کردن مصرفمان و مشکلات ناشی از آن ، شروع کردیم به دروغ گفتن و بهانه تراشیدم . انکار اینکه ما مشکل داریم و توجیه مصرف مان نیز نشانه های به آخر خط رسیدمان بود . ما در حیم خود – تخریبی به بسیاری از اطرافیان خود نیز صدمه می زدیم . بخصوص خانواده ها و دوستان نزدیک مان . قبل از آمدن به NA ، بسیاری از ما ، احساس تنهایی ، آزردگی ، ترس و خشم می کردیم . ما از اینکه توسط احساساتمان و نیازمان به مواد کنترل شویم و از اینکه احساساتمان را پشت نقاب ( همه چیز خوبه ) پنهان کنیم ، خسته شده بودیم.

    پاسخ
  9. ‍پینگ بک: جوانان در NA سرمقاله هجدهم - وعده - یک وعده هزاران پاداش معتادان گمنام

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *