معتادان گمنام منطقه یک ایران 

تجربه یک خدمتگزار کمیته روابط عمومی

تجربه یک خدمتگزار کمیته روابط عمومی

تجربه یک خدمتگزار کمیته روابط عمومی

بـه نـام خـدا و بـا سـلام اسـم مـن یعقـوب هسـت و مـن یـک معتـاد هسـتم. خیلـی خوشـحالم از اینکـه فرصتـی فراهـم شـده تـا از طریـق ماهنامـه وعده می‌توانـم تجربـه و احساسـم را بـا دیگـر همدردانـم بـه مشـارکت بگـذارم.
– سـالها پـاک مانـدن در انجمـن معتـادان گمنـام تجربیـات تلـخ و شـیرینی را بـه همـراه داشـته کـه لـذت بخش‌ترین آنهـا در مواقعـی بـوده کـه خدمتگـزار انجمـن بـوده‌ام. خاطـره‌ای کـه می‌نویسـم بـرای سـال هـا قبـل اسـت. در یک روز عیـد فطـر کـه قـرار بـود بعـد از مراسـم نمـاز عیـد مقابـل مسـجد بـرای عمـوم و مسـئولین محلـی غرفـه اطـلاع رسـانی داشـته باشـیم. همـه چیـز خـوب و طبـق برنامـه پیـش رفـت و اسـتقبال خوبـی از نشـریات انجمـن و آدرس جلسـات شـد. نـا گفتـه نمانـد بازدیـد کننـدگان غرفـه نیـروی انتظامی کـه انـواع مـواد مخـدر را بـه نمایـش گذاشـته بـود بسـیار چشـمگیر تـر بودند.
مثــل اینکــه مــواد مخــدر بــرای افــراد غیــر معتــاد هــم جــذاب‌تــر اســت. مطلبـی کـه می‌خواسـتم بگویـم مربـوط مـی‌شـود بـه هنگامی‌کـه چنـد نفـر از مسـئولین بـرای بازدیـد بـه غرفـه انجمـن آمدنـد. طبـق معمـول خـوش آمـد گفتیـم و انجمـن را معرفـی کـرده و نشـریات در اختیارشـان قـرار دادیـم. یکی از مسـئولین بـا نابـاوری کـه در چشـمانش مـوج میـزد از مـن پرسـید کـه آیـا واقعـا روش درمانـی شـما جوابگـو اسـت و معتـادان بـا شـرکت در جلسـات می‌تواننـد پـاک بماننـد. مـن بـا اعتمـاد بـه نفـس بالایی گفتـم بلـه حتمـا می‌تواننـد پـاک بماننـد. آن مسـئول محتـرم کـه خیلـی بـاورش نشـده بـود گفـت فکـر نمی‌کنـم شـدنی باشـد، اصـلا تا حـالا کسـی توانسـته با ایـن روش پـاک شـود و مـن بـا قاطعیـت گفتـم بلـه خـود مـن، خندیـد و گفـت دور از جـون شـما معتـادان را عـرض کـردم و حـالا مـن اصـرار می‌کنـم کـه بنـدهمعتـاد بـوده‌ام و بـا کمـک انجمـن پـاک مانـده‌ام و ایشـان بـه هیـچ وجـه حاضـر نبودنـد ایـن موضـوع را قبـول کننـد. کار بـه جایـی کشـید کـه یکـی دیگـر از اعضایمـان را کـه در غرفـه بـود صـدا کـرد و گفـت کـه این دوسـتمان ادعـا می‌کنـد کـه معتـاد بـوده و بـا کمـک برنامـه انجمـن پـاک مانـده اسـت آیـا راسـت می‌گویـد؟ دوسـتم بـا خنـده گفـت نـه تنهـا ایشـان معتـاد هسـتند
بلکـه مـن هـم معتـاد هسـتم اصـلا همـه مـا کـه اینجـا داخـل غرفه هسـتیم معتـاد بودیـم و بـه کمـک انجمـن پـاک مانـده‌ایـم. باورتان شـاید نشـود بغض گلویـش را گرفتـه بـود و نتوانسـت کلماتـی را پیـدا کنـد تـا احساسـش را بیان کنـد. تلفـن سـازمانیکه در آن مشـغول خدمـت بودنـد را دریافت کردیـم و قرارشـد بـرای همکاری‌هـای بیشـتر یـک جلسـه حضـوری در آن سـازمان داشـته باشـیم. سالهاسـت از آن رویـداد روابـط عمومـی می‌گـذرد و مـا بارهـا از کمـک‌هـای معنـوی آن مسـئول محتـرم بهره منـد شـده ایـم.

در آخـر دعـا می‌کنـم و امیـدوارم ثمـره کوشـش‌هـای عاشـقانه باعـث رسـیدن پیام بـه معتادانی شـود کـه از بیمـاری اعتیادشـان در عـذاب هسـتند. بـرای ماهنامـه وعـده بهترین‌ها را آرزو می‌کنـم و ایمـان دارم ابـزاری خواهـد شـد در دسـتان پـر مهـر خداوندی مهربـان بـرای خدمـت بـه انجمـن

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

7 نظر

  1. مسئول نشریات وعده

    بر پایه اساس صمیمیت و امنیت موجود در انجمن، آسان تر می توانیم با دنیای خارج در آمیزیم. آموختن زندگی و خدمت کردن بر اساس سنت ها، مهارت های خاصی را به وجود می آورد که خارج از جلسات نیز از آن به شدت استقبال می شود‌. تمایل، صداقت، اعتقادبه اتحاد، و ایمان به فرآیند هر جا که خدمت کنیم از ما انسان ارزشمندی می سازد.
    ما می آموزیم چگونه مفید واقع شویم، چگونه از دیگران بیاموزیم، چگونه احترام بگذاریم و به دیگران نیز اجازه دهیم صحبت کنند.
    پاک زیستن

    پاسخ
  2. مسئول نشریات وعده

    زمانی که بپذیریم که امکان بهتر شدن برای ما بی انتهاست، و هیچ پایانی برای نعمت بهبودی متصور نیست، تازه درک میکنیم که روحانیت فقط راهی برای رهایی نیست، بلکه روشی برای زندگی است که دائما هدایای جدید، امکانات جدید و آگاهی جدید برای ما به همراه دارد، اگر به تمرین آن ادامه دهیم.
    پاک زیستن

    پاسخ
  3. مسئول نشریات وعده

    #غیر_حرفه_ای_تا_ابد

    در طی یک جلسه معرفی به عموم به خاطر داریم ما فقط خدمتگزاران مورد اعتمادی هستیم که در رساندن پیام بهبودی کمک می کنیم. غیرحرفه ای ماندن در فعالیت های روابط عمومی NA به چه معناست؟ 
    در NA این به معنای سهیم بودن ما در برابری تعریف شده است. به عنوان اعضا ، ما جایگاه یکسانی در انجمن داریم و در فعالیت های خود در رساندن پیام NA ارزشی برابر داریم. همچنین اصل غیرحرفه ای ماندن از انسجام گروه ها پشتیبانی می کند – ما در خدمت گروه کار می کنیم. بیشتر اعضا ممکن است قادر به ارائه اطلاعاتی راجع NA به جامعه باشند. 
    به هر حال ما می توانیم از مهارت ها و استعدادهای خاص برخی از اعضا نیز بهره ببریم. در جوامع خدماتی ما امکان دارد بعضی از اعضا دارای مهارت های سخنرانی برای عموم و یا تجاربی باشند که برای مخاطب ویژه ای مناسب تر باشد. برای مثال عضوی که خود پزشک است ، شاید درک بهتری از فلسفه ها و فرهنگ لغات یک اجتماع پزشکی داشته باشد. 
    تشکیل پنلی از اعضا با مهارت ها و استعدادهای ویژه در کنار اعضای دیگر با پیشینه های گوناگون نشان دهنده وسعت دامنه عضویت در NA است. استفاده از مهارت های یک عضو در فعالیت های خدماتی ما به میزان مؤثر بودن انتقال اطلاعات دربارة NA به جامعه می افزاید.

    📚کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *