معتادان گمنام منطقه یک ایران 

بهبودی، اعتیاد و گوشی

بهبودی، اعتیاد و گوشی

بهبودی تک بعدی نیست

بهبودی، اعتیاد و گوشی | امــروز کــه ایــن نامــه را مینویســم دســت بــه قلــم نشــدم بلکــه دســت بــه موبایــل و گوشــی شــدم. در یکـی از کلـوپ هـای بهبـودی شـنیدم کـه هـر شـخص معتـادی بـا هـر سـطح سـواد و در هـر مکانـی که هسـت و هـر تجربـه ای کـه از بهبـودی، لغـزش، خدمات رسـانی و… و حتـی ابـراز احساسـات دارد میتوانـد یک نویسـنده بــرای مجلــه وعــده باشــد و خیلــی بــرام جالــب بــود و بالاخــره تصمیــم گرفتــم قدمــی در جهــت بهبــودی بــا گوشـی‌ای کـه دائمـا باهـاش تـوی فضـای مجـازی سـیر میکنــم بــردارم .

سلام

مــن یــک معتــاد هســتم

و در واقــع از زمانــی کــه قطــع مصــرف کــردم خــودم را بــه عنــوان یــک معتــاد پذیرفتــم و تــا قبــل از آن از پذیرفتــن اینکــه معتــادم امتنــاع میکــردم…

عجیــب نیســت؟

و پنــج ســال و اندیســت کــه پاکــم و مـی دانـم کـه همیشـه بـه کمـک یـک شـخصی کـه از نظـر بهبـودی از مـن جلوتر اسـت و تجربـه بالاتـری دارد احتیـاج دارم و بـرای بهبـود و بـالا بـردن کیفیـت زندگی بـه انجمـن معتـادان گمنـام احتیـاج دارم، و مطلبـی را که مینویسـم در جهـت ابـراز احساسـات اسـت .بـدون هیچ اندوختــه ای زمانــی کــه قطــع مصــرف کــردم بلافاصلــه وارد جلسـات شـدم و حـدودا سـه سـال بـه طـور مرتـب در جلسـات حضـور پیـدا میکـردم و مرتـب در حـال بـروز کـردن خـودم بـا برنامـه NA و از آنجایـی کـه احسـاس میکـردم فرصـت هـای زیـادی را در زندگـی ام از دسـت دادهام، هـر چـه بیشـتر تلاشـم را بــرای بــالا بــردن کیفیــت زندگیــم انجــام دادم و بیــش از پیــش کار میکــردم و امیــد بــه یــک زندگــی بهتــر داشــتم و هنــوزم دارم…

نکته:

امــا یــک نکتــه عجیبــی در ایــن فراینــد برایــم وجــود داشــت و اون اینکــه هیــچ تلاشــی بــرای بــالا بــردن کیفیــت بهبودیــم انجــام نــدادم و تنهــا بــه کیفیــت ظاهــری زندگــی فکــر میکــردم.

هنــوز در ایــن ســن پاکــی و زندگــی خـلـاء بزرگــی را احســاس میکنــم و آن تــرس از مشــارکت و بیــان احساســات است.درســت اســت کــه مــن بعــد از قطــع مصــرف درس خوانــده ام و صاحــب شــغل و خانــواده و احتــرام شــده ام و قبــول دارم کــه تمــام ایــن چیزهــا ارزشـمند اسـت امـا بـرای مـن هیـچ وقـت کافـی نبـوده و نخواهـد بـود. چـون خـلاء بهبـودی در عملکـردم بـرای خــودم مشــهود شــده و بزرگتریــن خــلاء مــن عــدم کارکــرد قــدم هــا ســت .

گویا یادم رفته است از کجا آمده ام.

خلایــی کــه هــر روز کــه میگــذرد تاثیــر منفــی بیشــتری در زندگــی مــن میگــذارد و احســاس نیــاز بیشــتری بــه آنهــا پیــدا میکنــم .

بــه همیــن دلیــل مــن خــودم را در انجمــن معتــادان گمنـام، یـک معتـاد بـی سـواد میدانـم. امـا بایـد ایـن رویــه را تغییــر دهــم و مطمئنــا در ایــن ســفر نیازمنــد یــک برنامــه بهبــودی منظــم هســتم. برنامــه ای کــه بتوانــم از مشــکلاتی مثــل تــرس از مشــارکت، تــرس از آینـده و احسـاس خـلاء، رهـا شـوم تـا بتوانـم دفعـه بعد از تجربیــات بهبودیــم بــرای شــما بنویســم…

یک کارتن خواب :

نمــی دانــم کــه الان کــه داری ایــن مطلــب را میخوانــی ممکـن اسـت در بهتریـن موقعیـت زندگیـت باشـی و یـا در بدتریــن موقعیــت زندگــی، شــاید در قصــر، شــاید زیــر ســایه آرامــش، شــاید هــم در زنــدان و گرمخانــه و شــاید در مرکــز ســم زدایــی، و شــاید هــم در موقعیــت شــش ســال پیــش مــن (کارتــن خــواب مغــازه، خانــه و یــا پــارک هــا و خیابــان هــا) باشــی. امــا میدانــم کــه همیـن الان امیدوارتریـن انسـان روی زمیـن هسـتی کـه در هــر موقعیتــی داســتان و تجربیــات دیگــر معتــادان اقصــی نقــاط ایــن کــره خاکــی را دنبــال میکنــی. مــن معمـولا داسـتانهای بهبـودی شـما را در مجلـات رسـمی NA دنبــال میکنــم و از خوانــدن آنهــا کمــال اســتفاده را میبــرم، پــس امیــدوارم مطلــب بعــدی ای کــه میخوانــم تجربــه بهبــودی شــما باشــد.

امیـدوارم هـر جـا کـه هسـتید دلتـون شـاد و حالتـون خــوب باشــد…

میثــم س از تهــران

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

7 نظر

  1. vaadeh.ir

    آن ابزاری که برای ساختن شالوده مان به کارمی گیریم, تنها ابزاری نیستند که بعدها نیازخواهیم داشت. البته این ابزار درآینده نیز با ارزش و مهم خواهند بود اما در مقطع خاصی به تنهایی قادر به محافظت از ما نخواهند بود. وقتی به لحظه ای می رسیم که حتی تمام دانش و آگاهی مان نیز برایمان کفاف نمی دهد, به اعضایی که تجارب بیشتری دارند روی میاوریم و ممکن است راهنمایی های ساده ای را که در ابتدای برنامه شنیده بودیم به ما پیشنهاد کنند: تمام جواب ها درقدمها نهفته اند. حتی پس از کارکرد مکرر قدمها, ایجاد رابطه ای عمیقتربا قدمها ادامه خواهد داشت. برای برخی از ما تمرین منظم دعا, مراقبه, نوشتن یا ورزش در اوایل بسیار مفید واقع می شوند اما با گذشت زمان غنی تر می گردند. این واقعیت ساده که می توانیم در نگاهداری طولانیِ یک کارِ بخصوص موفق باشیم نظمی را برای برنامه مان ارائه می دهد که بتوانیم بدان اتکا کنیم.
    پاک زیستن

    پاسخ
  2. vaadeh.ir

    راه خود را جدا کردن
    بخوبی به یاد داریم که در اوائل پاکی همه مان به اعضایی برخوردیم که احتمالأ از آنها خوشمان نمی آمد و یا بالعکس مورد علاقه مان بودند. درهرصورت چنین کسانی که مقطع پاکی شان می توانست از سه سال تا سی سال باشد, برای ما مهم بودند. ما به آنهایی که سن پاکی شان از ما بیشتر است اتکا نموده, از ایشان آموخته و انرژی می گیریم. ولیکن درنهایت متوجه می شویم که ما اکنون درهمان جایی قرارگرفته ایم که زمانی آنها ایستاده بودند. درجستجوی قدیمی های انجمن به اطرافمان می نگریم و سپس متوجه می شویم که خود ما یکی از آنها هستیم. ازبابت اینکه اعضای قدیمی هنوز درمیان مان هستند سپاسگزاریم اما باید بخاطر آنهایی که بعد از ما وارد انجمن شده اند نیز سپاسگزار بوده و بخواهیم نسبت به یادگیری از ایشان روشن بین باشیم. اگر اینطور نباشد به شدت احساس تنهایی خواهیم نمود. گمنامی درNA بدین معنی است که ما همه باهم برابریم و فرقی نمی کند که سن پاکی مان چقدر باشد. بخاطر داشتن این مطلب می تواند دربرخی اوقات دشوار باشد اما لازم است به یکدیگر یادآوری کنیم که این امر واقعیت دارد. می توانیم درگیر توقعاتی شویم که چگونه بودن و سطح دانش ما را به مقطع پاکی کنونی مان مرتبط سازد.
    پاک زیستن

    پاسخ
  3. معتاد گمنام

    معتادان امروز خوش بخت تر هستند ، ابزاری که علم در اختیار جوامع بشری قرار داده باعث شده تا معتادان بسیاری از طریق رسانه های مجازی مانند اینستاگرام ، تلگرام ، وبسایت ها و … با انجمن معتادان گمنام آشنا شده و هر چه سریع تر به چرخه زندگی بازگردند.
    تشکر از خدمتگزارانی که این سایت را در راستای پیام رسانی به معتادان ایجاد کردند.
    یک معتاد گمنام از تهران
    ۹۸/۰۵/۳۱

    پاسخ
  4. تواناشو

    تلفن همراه هوشمند و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری مفید میتواند ر خدمت پیام برنامه باشد اگر شیوه صحیح استفاده از آن را یاد بگیریم. ما نمیتوانیم قدرت این فضا را نادیده بگیریم و از طرفی نسبت به ضررهایش بی تفاوت باشیم.آموزش مستمر و رعایت نکات مربوط بهاصل روحانی گمنامی در این فضا بسیار کمک کننده و راهگشا خواهد بود.امروز کامپیوتر و اینترنت زبان و فرهنگ خیلی هاست و ما موظف هستیم پیام سنت پنجم را به این افراد هم برسانیم

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *