معتادان گمنام منطقه یک ایران 

اعتیاد و بهبودی در مناسبتهای خاص : سرمقاله نهم

اعتیاد و بهبودی

اعتیاد و بهبودی در مناسبت‌های خاص اجتماعی

سلام و سپاس از شما که ما را حمایت می‌کنید و مجله خودتان را می‌خوانید و می‌نویسید. این شماره از وعده، زمانی به دست شما خوانندگان عزیز می‌رسد که کشور عزیزمان ایران در مناسبتی خاص به سر می‌برد و حال و هوای صرفا مذهبی دارد.

ما برای حفظ اصالت پیام‌مان از پرداختن به مسائل سیاسی، اجتماعی، مذهبی، علمی، روانشناسی و غیره خودداری می‌کنیم، اماپرهیز از مسائل اجتماعی به معنی بی‌تفاوتی نسبت به شئونات و عرف‌های جامعه نیست.

ما جزئی از یک کل بزرگتر و یک جامعه هستیم که می‌بایست، همگام و همراه با آن حرکت کنیم و در تعامل با این اجتماع بزرگتر است که پیام ما جریان پیدا کرده و به دوستان همدردی که به ما نیاز دارند، می‌رسد.

ما تافته جدا بافته نیستیم، هرچند که ممکن است هر یک از ما دین، مذهب، رنگ، نژاد و لهجه متفاوتی داشته باشیم، ولی درنهایت اعضای یک گروه و همه، پیام رسانان NA هستیم. لذا رابطه فردی ما با جامعه می‌تواند بر قضاوت ایشان نسبت به برنامه و گروه‌مان تأثیرگذار باشد.

ما در دوران بیماری فعال اعتیاد و قبل از ورود به برنامه، دوران سقوط به انزوا و تنهایی خود را سپری کرده و با کوله‌باری از احساسات ناخوشایند و کینه و رنجش وارد برنامه شدیم و فرایند تغییرات را با تمایل شخصی خود شروع کردیم.

امروز حتی اگر تمایلی به تغییر دیدگاه و یا اصلاح رابطه فردی خود با جوامع کوچک و بزرگ اطراف نداشته‌باشیم، تمام سعی‌مان را در جهت حفظ منافع مشترک، خوش‌نامی و شفافیت پیام انجمن از طریق رعایت قانون و شئونات اجتماعی به کار خواهیم برد.

شماره نهم از یک وعده هزاران پاداش تقدیم شما پیام رسانان برنامه معتادان گمنام.

مسعود.ب

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

2 نظر

  1. ‍پینگ بک: پاکی و مرگ عزیزان - ماجراهای یوهپ - معتادان گمنام - یک وعده هزاران پاداش - اسفند 1397

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *