معتادان گمنام منطقه یک ایران 

از یک معتاد بپرس

از یک معتاد بپرس

از یک معتاد بپرس | در ادامه مطلب چاپ شده قبلی از مجله never alone در همین شماره با عنوان از یک راهنما بپرس این مطلب نیز ترجمه و تقدیم شما دوستان همدرد می‌گردد.

پاک شدن

من در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا پاک شدم. به این خاطر تصمیم گرفتم پاک شوم که یک معتاد خیابانی بودم و از این وضع خسته شده بودم. من مشمول طرح ایالتی درمان بجای زندان شدم.

کارکرد قدم

چقدر طول کشید قدم چهارم را تمام کنید؟

۲ سال

شگفت انگیزترین چیزی که با کارکرد قدمها در مورد خودم دریافتم، این است که من مسئول اعمال خود و عواقب انتخاب‌هایم هستم.

حکایت مورد علاقه من در کارکرد قدم

وقتی به این نتیجه رسیدم که من «عادی» نیستم، هرگز عادی نبوده‌ام و نخواهم بود، چقدر راحت شدم. از اینکه فهمیدم می توانم از تلاش و تقلا برای عادی بودن دست بردارم و کافیست فقط خودم باشم (مثل هر بنده دیگر خدا) فارغ از اینکه چگونه به نظر بیایم.

تجربه، نیرو و امید

کدام بخش از نشریات NA مورد علاقه شماست؟

پمفلت «زندگی به روال برنامه». اگر روزانه آن‌را بخوانید و به همه پرسشهایش پاسخ دهید، قدم دهم تان را کار کرده‌اید که شما را در مسیر بهبودی نگه می دارد.

بطور مرتب چند جلسه در هفته شرکت می کنید؟

۷ تا ۱۰ جلسه

در بهبودی چگونه با مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها کنار می‌آیید؟

از مشکل بیرون می‌آیم و به راه حل وارد می‌شوم. زمانی که دکترها تشخیص دادند به بیماری انسداد ریه مبتلا هستم، سیگارم را بعد از ۴۷ سال ترک کردم. آنقدرها هم برایم سخت نبود. در مورد هپاتیت سی هم همینطور. اقدام کردم و درمان شدم.

خانواده‌ام را در سال ۱۹۸۹ ترک کردم و در سال ۲۰۰۱ دوباره به آنها پیوستم. خبردار شدم که مادرم دچار حمله قلبی شده و روز بعد به دیدنش رفتم. همه این‌ها بخاطر تکیه من به نیروی برترم بوده و دیگر چیزی برای نگرانی ندارم.

مهمترین چیزی که راهنمایتان به شما یاد داده است چیست؟

راهنمایم به من آموخته که خودم باشم، یک نیروی برتر پیدا کنم و در هر کاری به او تکیه کنم. آنچه را که هرگز قادر به انجامش نبوده ام، این نیرو می تواند برایم انجام دهد. پس به او این اجازه را می دهم.

تا به حال چه خدمتی مورد علاقه شما بوده و چرا؟

خدمت بعنوان منشی یک جلسه سخنرانی. برای پیدا کردن سخنران ها وادار می شوی با افراد ملاقات کنی، از آنها شماره تماس بگیری و از آنها استفاده کنی.

 

ASK AN ADDICT . By: Mark.C NEVER ALONE NEWSLETTER November / December 2015 نوشته مارک سی.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *