معتادان گمنام منطقه یک ایران 

موادفروشی که مواد نفروخت

موادفروشی که مواد نفروخت

موادفروشی که مواد نفروخت — با عرض سلام و وقت بخیر به همه هم دردانم
حدود ۸ سال است عضو انجمن معتادان گمنام هستم و با برنامه آشنا هستم. گاهی اوقات تعاریف و مثال های گوناگونی می‌شنوم که برنامه معتادان گمنام کار می‌کند. مثل جهان شمول بودن برنامه یا تعداد اعضا در کشور ایران.
می‌دانم گرداننده اصلی برنامه خداوند مهربان است که امور را طوری رقم می زند که شاید برای من خیلی اوقات قابل درک نباشد اما در نگاه کلی تر و گاهی اوقات با گذشت زمان پی به حکمت آن برده ام. شک ندارم که خداوند حامی اصلی من در پاک شدن و پاک ماندن بوده است. مثلاً در ماه‌های اول پاکی یک روز تصمیم گرفتم الکل مصرف کنم. در شیش و بش تهیه آن بودم که یک عضو با من تماس گرفت و خواست آن روز به عنوان گرداننده در جلسه حاضر شوم و من به این شکل از مصرف دوباره نجات پیدا کردم. اما یاد خاطره جالبی افتادم که در همان ماه های اول روزی در خیابان همدرد مواد فروشی که مواد خود را از او تهیه می‌کردم را به طور اتفاقی دیدم. خوب یادم میاد وقتی دیدمش لحظه ای تعلل نکردم و اصلاً پاکی، برنامه و عجزهایم همه را فراموش کردم و با ولع و شادی جهت خرید مواد به سمت او رفتم. به او گفتم چیزی همراه داری؟ اما او در جواب من گفت: کم پیدایی. رنگ و روت باز شده. ترک کردی؟ من که علاقه‌ای نداشتم وارد این بحث شوم و فقط در فکر گرفتن جنس بودم با سردی گفتم: آره چند ماه که ترک کردم. با شنیدن این حرف از من خوشحالی را در چهره‌اش حس کردم. گفت: جلسه هم میروی؟ گفتم آره. گفت: برو و قدر زندگی و شرایطی که داری را بدان. اصرار کردم مواد بگیرم. اما او به من نداد و گفت التماس هم کنی بهت نمیدم. گفت عضو برنامه بوده. چند سالگی پاک بوده… رهجو داشته و خدمت می‌کرده.
به من مواد نداد…وقتی یاد این خاطره افتادم و مثالهای بچه‌ها را که در تایید کارکرد برنامه می زنند را دیدم به خود گفتم دلیل کار کرد برنامه فقط دیدن اعضای پاک نیست. هر کسی که از برنامه عبور کند و حتی فقط چند صباحی در برنامه توقف داشته باشد در خور توانایی‌اش از برنامه روش زندگی درست را دریافت خواهد کرد. شاید این دوست ما مصرف کننده و مواد فروش بود اما نگذاشت من دوباره به منجلاب مصرف برگردم. علتش این بود که زمانی عضوی از برنامه بوده و حتی شاید به واسطه تمایلش به قطع مصرف کماکان عضو برنامه باشد.
امیدوارم هر چه زودتر او را در جلسات ببینم.
فکر کنم باید از او تشکر کنم…
یاسرازتهران

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

2 نظر

  1. نشریات وعده

    جایگزین نمودن می تواند ابزار خوبی برای دوری از اولین مادۀ مخدر و یا یک رفتار مخرب باشد اما درعین حال
    می تواند مشکل خاص خود را ایجاد نماید. پس از پاک شدن, اغلب, الگوهای رفتار ی ناشی از وسوسه و اجباری را
    که مربوط به مصرف مواد نمی شوند, به نمایش می گذاریم.
    کتاب پاک زیستن بخش خود را رها نمودن

    پاسخ
  2. مسئول نشریات وعده

    یک تماس کوتاه با مصرف کنندگان مواد، یک دروغ کوچک و به ظاهر بی اهمیت، یک روز جلسه نرفتن می تواند عاملی شود تا فرآیند دردناک لغزش آغاز و به مصرف مجدد مواد ختم شود.
    « کتاب پایه »

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *